Ismét napirenden a sztrádaépítés, határig érhet az M6/M60 – amin tovább csökkent a forgalom

2014. november 1. 18:02 Máté Balázs (Dunántúli Napló)

Folyamatban vannak az M6/M60-as autópályák továbbépítésének előkészületei, legkésőbb 2018-ig átadhatják a horvát határig vezető részeket – mondta a napokban a szaktárca államtitkára. A Pécs–Barcs közötti szakasz költségét 120–150 milliárdra becsülik.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Szavazás eredmény

Ön használta az elmúlt évben az M6-os autópályát?
  • Igen, gyakran használom.
    27.99%
  • Ritkán térek rá az M6-osra.
    38.69%
  • Soha nem használom, jó nekem a régi hatos is.
    33.34%

Egy képviselői kérdés kapcsán került ismét terítékre a Baranyán is átvezető, befejezetlensége és kihasználatlansága miatt (lásd mellékelt írásunkat) rengeteg kritikával illetett M6/M60-as autópálya meghosszabbításának ügye az Országgyűlésben a napokban. A szaktárca államtitkára, Fónagy János megerősítette: folyamatban van a Pécs és Barcs között a horvát határig vezető szakasz építésének előkészítése, ami 2018-ig, 120–150 milliárd forintból megépül.

Erre, valamint a Bóly és Ivándárda közötti huszonkét és fél kilométeres szakasz – szintén 2018-ig történő – megépítésére kormányhatározat is kötelezi a döntéshozókat.

A megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére vonatkozó közbeszerzési eljárás zajlik, a dokumentumok 2015 végéig kézben lehetnek. E tanulmány a beruházások előszobája, arra épülnek az engedélyeztetési folyamatok is.

Tovább csökkent a forgalom: ötezren használják

A közútkezelő társaság a közelmúltban tette közzé a 2013-ban elvégzett forgalomszámlálás feldolgozott adatait. Az M6-osra vonatkozó adatok egészen drámaiak, tavaly még kevesebben használták a sztrádát, mint 2012-ben. Két éve naponta átlagosan 8500 jármű koptatta az autópálya baranyai szakaszát, tavaly pedig már csak 5221. Ez más autópályák forgalmához viszonyítva (például a Budapestről Szegedre vezető M5-öst több mint ötvenezren használják naponta, de még a régi 6-os főutat is sokkal többen, naponta több mint tízezren veszik igénybe) édeskevés, lényegében értékelhetetlen.

AZ M6-os északabbra eső szakaszai ennél valamivel jobban kihasználtak, Tolna megyében a számláló 8257-nél állt meg tavaly, míg Fejér megyében 13 219-nél.

Ezermilliárd felett a 2020-ig szóló forrás

Az úgynevezett Integrált Közútfejlesztési Operatív Program teljes költségvetése 1034 milliárd forint. A nemzetközi közúti elérhetőség javítására 300 milliárd forint uniós támogatás nyerhető el, a vasúti és vízi elérhetőség javítására pedig 437 milliárd forint. Az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében 258 milliárd forint, az energiahatékonyság növelésére 39 milliárd forint vehető igénybe.

A Baranya megyét érintő beruházások költségeiről egyelőre kevés az információ, az első konkrétum ezzel kapcsolatban éppen Fónagy János államtitkár mostani parlamenti közlése volt, aki a Pécs–Barcs közötti sztrádaszakasz építését 120–150 milliárd közöttire „lőtte be”. Összehasonlításképp: az M6/M60-as sztráda építése Dunaújvárostól Pécsig 380 milliárd forintba került.

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ismét napirenden a sztrádaépítés, határig érhet az M6/M60 – amin tovább csökkent a forgalom

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Esernyővel ugrott ki a tizedikről, túlélte

A hétéves kínai kisfiú egy rajzfilmből szedte az ötletet.

Így puskáztak a Ming-dinasztia diákjai

Több száz éves könyvecske került elő.

Kolosszális összegért kelt el a Titanic stewardessének bundája

Kolosszális összegért kelt el a Titanic stewardessének bundája

A földig érő kabátot Mabel Bennett akkor kapta magára, amikor a mentőcsónakhoz igyekezett.

Vezetett, majd egyenlített a Real, de Messi 500. Barca-gólja döntött

Vezetett, majd egyenlített a Real, de Messi 500. Barca-gólja döntött

A katalánok nyerték a roppant színvonalas és fordulatos el Clásicót, és a tabella élére ugrottak.

Hiába küzdött a Szeged, fejet kellett hajtania a PSG előtt

A francia csapat végig vezetve, három góllal nyert a kézilabda BL negyeddöntőjének első meccsén Szegeden.

NB II: óvári bravúr Felcsúton; Rudolf-góllal győztes Dajka-premier

Hármat vágott a ZTE-nek a Kisvárda • Először nyert tavasszal a Cigánd • Hozta a kötelezőt a Csaba.

Serie A: a Juventus egy félidő alatt elintézte ellenfelét

Serie A: a Juventus egy félidő alatt elintézte ellenfelét

Paulo Dybala és Mario Mandzukic is beköszönt, 1991 óta nem tudott nyerni a Genoa Torinóban.

FA-kupa: Wenger szépen búcsúzhat? Finalista az Arsenal

Hatalmas csatában fordítottak az „ágyúsok” a Manchester City ellen, a döntőben a Chelsea lesz az ellenfél.

Labdarúgás: Puskás-szobrot és róla elnevezett pályát avattak

Isztambul ázsiai részén létesül játszó- és sportpark, ahol a magyar legendáról is megemlékeznek.

Kövessen bennünket a Facebook-on!
Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak
Megyei Piactér