Buszbaleset: új eljárás

2013. január 15. 13:14 M. B. (Dunántúli Napló)
Öt év után sem tudni, műszaki hiba vagy a vezető okolható azért a buszbalesetért, ami a pécsi Kertvárosban történt 2008 januárjában, az ítélőtábla ugyanis hatályon kívül helyezte a törvényszék korábbi döntését.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

"Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat
megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

- Ez a döntés mindenképpen jobb, mint az engem elítélő korábbi - nyilatkozta lapunknak az ítélőtábla keddi, a korábbi elmarasztaló határozatot hatályon kívül helyező döntésének kihirdetését követően a halálos közúti baleset gondatlan okozásával vádolt buszsofőr.

- Ugyanakkor a kálváriám nem ért véget, sőt elölről kezdődik, minden szempontból jó lenne, ha gyorsan lezárulhatna az eljárás - tette hozzá.

-----------------------------------------------------------------------
A pécsi buszbalesetekről - köztük a kertvárosi tragédiáról is - itt találja az összes cikket!
-----------------------------------------------------------------------

A férfi továbbra is kitart amellett, hogy a halálos baleset műszaki hiba miatt történt. Az első fokon eljáró bíróság szerint ezt a lehetőséget nem lehet kizárni, ezért felmentették a vádlottat, másodfokon viszont azt állapították meg, hogy balesetet relatív gyorshajtás okozta.  A bíróság szerint a vádlott 47,6 kilométeres sebességgel közelített meg a jéggel borított megállót.
A harmadfokon eljárt táblabíróság szerint azonban nem bizonyított, hogy gyorsan hajtott volna a sofőr, ezért a korábbi döntés megalapozatlan. A vezető nem 47-el, hanem 43 kilométeres sebességgel hajtott be a buszöbölbe.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A tábla szerint a törvényszék mellőzte a vádlott azon állítását, miszerint a busz motorja felpörgött, s ezért vált fékezhetetlenné. De azt is mellőzte, hogy hasonló műszaki problémákról számolt be tizennégy másik sofőr tanúvallomásában, pedig - az ítélet indoklása szerint - biztosan nem szolidaritásból állították ezt, ezért nem lehet lesöpörni vallomásaikat az asztalról.

A vádlott és védője, dr. Fenyvesi Csaba ennek kapcsán azt mondták, szerintük egyenesen Pécs biztonsága forog kockán, mivel a bíróság előtt nyilatkozó sofőrök nem a levegőbe beszéltek.

Azt egyelőre nem tudni, a megismételt eljárás mikor kezdődik, azonban az borítékolható, a jogerős döntésig akár évek is eltelhetnek.

Tetszett a cikk? Ossza meg!
 iWiW 
 
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Iratkozzon fel!

Iratkozzon fel a BAMA hírlevelére!

Biztonsági kód

HIRDETÉS

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Buszbaleset: új eljárás

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 9 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 9. Yamashita 2013. január 16. 13:53

    Kedves Vendetta, légyszíves tanulmányozd egy kicsit a GFB. törvény idevágó passzusait és utána alkoss véleményt.
    Visszkereset
    34. § (1) A biztosító, a Nemzeti Iroda, valamint a 36. § (6) bekezdésében meghatározott esetben,
    illetve fizetésképtelenné vált biztosító helyett eljárva a Kártalanítási Számla kezelője az általa
    kifizetett kártérítési összeg megtérítését követelheti:
    a) attól a vezetőtől, aki a gépjárművet az üzemben tartó vagy az egyébként jogosan használó
    engedélye nélkül vezette;
    b) a biztosítottól, több biztosított közös károkozása esetén bármelyiküktől, ha akart jogellenesen és
    szándékosan okozták;
    c) a vezetőtől, ha a gépjárművet alkoholos vagy a vezetési képességre hátrányosan ható szertől
    befolyásolt állapotban vezette, illetve bármely biztosítottól, ha a gépjármű vezetését ilyen
    személynek adta át, kivéve, ha bizonyítja, hogy a vezető alkoholos vagy a vezetési képességre
    hátrányosan ható szertől befolyásolt állapotát nem ismerhette fel (alkoholos befolyásoltságnak
    tekinthető a 0,8 ezreléket meghaladó véralkoholszint, illetve a 0,5 mg/l értéket meghaladó légalkohol
    szint);
    d) a vezetőtől, ha a gépjármű vezetésére jogosító engedéllyel nem rendelkezett, illetve bármely
    biztosítottól, ha a gépjármű vezetését ilyen személynek adta át, kivéve, ha bizonyítja, hogy a
    gépjárművet engedéllyel vezető esetében a gépjárművezetői engedély meglétét alapos okból
    feltételezte;
    e) az üzemben tartótól, ha a balesetet a gépjármű súlyosan elhanyagolt műszaki állapota okozta;
    f) a vezetőtől, ha a kárt segítségnyújtás elmulasztásával, illetve foglalkozás körében elkövetett
    szándékos veszélyeztetéssel okozta;
    g) az üzemben tartótól, illetve a vezetőtől, ha a szerződés megkötésekor, a biztosítási esemény
    bekövetkezésekor, vagy egyébként terhelő közlési, változásbejelentési, kárbejelentési kötelezettségét
    nem teljesítette, oly mértékben, ahogyan ez a fizetési kötelezettséget befolyásolta.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Buszbaleset: új eljárás


    Kedves Vendetta, légyszíves tanulmányozd egy kicsit a GFB. törvény idevágó passzusait és utána alkoss véleményt.
    Visszkereset
    34. § (1) A biztosító, a Nemzeti Iroda, valamint a 36. § (6) bekezdésében meghatározott esetben,
    illetve fizetésképtelenné vált biztosító helyett eljárva a Kártalanítási Számla kezelője az általa
    kifizetett kártérítési összeg megtérítését követelheti:
    a) attól a vezetőtől, aki a gépjárművet az üzemben tartó vagy az egyébként jogosan használó
    engedélye nélkül vezette;
    b) a biztosítottól, több biztosított közös károkozása esetén bármelyiküktől, ha akart jogellenesen és
    szándékosan okozták;
    c) a vezetőtől, ha a gépjárművet alkoholos vagy a vezetési képességre hátrányosan ható szertől
    befolyásolt állapotban vezette, illetve bármely biztosítottól, ha a gépjármű vezetését ilyen
    személynek adta át, kivéve, ha bizonyítja, hogy a vezető alkoholos vagy a vezetési képességre
    hátrányosan ható szertől befolyásolt állapotát nem ismerhette fel (alkoholos befolyásoltságnak
    tekinthető a 0,8 ezreléket meghaladó véralkoholszint, illetve a 0,5 mg/l értéket meghaladó légalkohol
    szint);
    d) a vezetőtől, ha a gépjármű vezetésére jogosító engedéllyel nem rendelkezett, illetve bármely
    biztosítottól, ha a gépjármű vezetését ilyen személynek adta át, kivéve, ha bizonyítja, hogy a
    gépjárművet engedéllyel vezető esetében a gépjárművezetői engedély meglétét alapos okból
    feltételezte;
    e) az üzemben tartótól, ha a balesetet a gépjármű súlyosan elhanyagolt műszaki állapota okozta;
    f) a vezetőtől, ha a kárt segítségnyújtás elmulasztásával, illetve foglalkozás körében elkövetett
    szándékos veszélyeztetéssel okozta;
    g) az üzemben tartótól, illetve a vezetőtől, ha a szerződés megkötésekor, a biztosítási esemény
    bekövetkezésekor, vagy egyébként terhelő közlési, változásbejelentési, kárbejelentési kötelezettségét
    nem teljesítette, oly mértékben, ahogyan ez a fizetési kötelezettséget befolyásolta.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 8. Pusztai Vendetta 2013. január 16. 08:36

    Szerintem ez az egész huzavona arról szól, hogy ha a buszsofőrt hozzák ki hibásnak akkor nem a biztosítónak kell a kártérítést fizetni hanem ennek a szerencsétlen embernek. A kisember harca. Egy család élete már tönkre ment, menjen tönkre még egy. Az a lényeg, hogy a rohadék biztosítónak nehogy fizetnie kelljen.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Buszbaleset: új eljárás


    Szerintem ez az egész huzavona arról szól, hogy ha a buszsofőrt hozzák ki hibásnak akkor nem a biztosítónak kell a kártérítést fizetni hanem ennek a szerencsétlen embernek. A kisember harca. Egy család élete már tönkre ment, menjen tönkre még egy. Az a lényeg, hogy a rohadék biztosítónak nehogy fizetnie kelljen.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 7. ringloszilva 2013. január 16. 08:28

    A "szép" ebben a történetben csupán az, hogy ha tényleg műszaki hiba miatt történt a baleset, és tényleg ennyire ócskák a buszok, akkor emiatt meghurcolnak egy olyan embert, aki esetleg tényleg nem tehet semmiről,és ráadásul tényleg nap mint nap járunk olyan buszokkal mi magunk, gyermekeink, szeretteink, amikkel bármikor újra megtörténhet egy hasonló, vagy ne adj Isten nagyobb baleset.

    Azoknak az embereknek, akiknek ezen el kellene gondolkodnia van lelkiismerete? Bele tudnak nézni nap mint nap tiszta lélekkel, és nyugalommal a tükörbe? Nem félnek attól, hogy nagyobb baj történhet?
    Hát tényleg ilyenek lettünk?Ennyire nem fontos már semmi, és senki???

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Buszbaleset: új eljárás


    A "szép" ebben a történetben csupán az, hogy ha tényleg műszaki hiba miatt történt a baleset, és tényleg ennyire ócskák a buszok, akkor emiatt meghurcolnak egy olyan embert, aki esetleg tényleg nem tehet semmiről,és ráadásul tényleg nap mint nap járunk olyan buszokkal mi magunk, gyermekeink, szeretteink, amikkel bármikor újra megtörténhet egy hasonló, vagy ne adj Isten nagyobb baleset.

    Azoknak az embereknek, akiknek ezen el kellene gondolkodnia van lelkiismerete? Bele tudnak nézni nap mint nap tiszta lélekkel, és nyugalommal a tükörbe? Nem félnek attól, hogy nagyobb baj történhet?
    Hát tényleg ilyenek lettünk?Ennyire nem fontos már semmi, és senki???

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 6. fefe0627 2013. január 16. 08:03

    "De azt is mellőzte, hogy hasonló műszaki problémákról számolt be tizennégy másik sofőr tanúvallomásában,..."

    Bár nem ismerem a védelem részleteit, de azt tudom, hogy a felpörgő autóbuszok javítókönyveiben ezek a problémák többször lettek jelezve, hónapokkal a tragédia előtt és folyamatosan!!!
    De miért is nem állítják forgalomba ezt az autóbuszt, ha nincs semmi baja?

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Buszbaleset: új eljárás


    "De azt is mellőzte, hogy hasonló műszaki problémákról számolt be tizennégy másik sofőr tanúvallomásában,..."

    Bár nem ismerem a védelem részleteit, de azt tudom, hogy a felpörgő autóbuszok javítókönyveiben ezek a problémák többször lettek jelezve, hónapokkal a tragédia előtt és folyamatosan!!!
    De miért is nem állítják forgalomba ezt az autóbuszt, ha nincs semmi baja?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 5. Yamashita 2013. január 15. 23:33

    Plagizálok egy hozzászólást más helyről:
    JÉGDUGÓ - 2013. január 15. kedd 19:12
    A légfékrendszerekben nagyon hideg téli időkben kialakulhat un. jégdugó. Ha ez a jégdugó a pedálszelepben alakul ki, akkor ez végzetes lehet. Megtörtént eset tanúja voltam, történt kb. 40 éve. Egy egészen új 7,5 tonnás teherautó 1. szemléjén a fékpróba során, olyan fék volt,hogy minden kerék csúszott, majd a próbamester egy rövid forduló után a műhely elé akart állni és ott elfogyott a fék és fékezés nélkül a falnak ütközött. Szerencsére személyi sérülés nem történt. Villámgyors hibakeresés után megtaláltuk a pedálszelepben a jégdugót.
    A tanuk még ma is élnek és hiba oka valószínű: MURPHY, vagyis ami előfordulhat, meghibásodhat, az olykor megtörténik.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Buszbaleset: új eljárás


    Plagizálok egy hozzászólást más helyről:
    JÉGDUGÓ - 2013. január 15. kedd 19:12
    A légfékrendszerekben nagyon hideg téli időkben kialakulhat un. jégdugó. Ha ez a jégdugó a pedálszelepben alakul ki, akkor ez végzetes lehet. Megtörtént eset tanúja voltam, történt kb. 40 éve. Egy egészen új 7,5 tonnás teherautó 1. szemléjén a fékpróba során, olyan fék volt,hogy minden kerék csúszott, majd a próbamester egy rövid forduló után a műhely elé akart állni és ott elfogyott a fék és fékezés nélkül a falnak ütközött. Szerencsére személyi sérülés nem történt. Villámgyors hibakeresés után megtaláltuk a pedálszelepben a jégdugót.
    A tanuk még ma is élnek és hiba oka valószínű: MURPHY, vagyis ami előfordulhat, meghibásodhat, az olykor megtörténik.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 4. sokanvagyunk 2013. január 15. 18:53

    A tábla szerint a törvényszék hibázott.
    Hány hónapig, évig töprengtek a döntésükig? Mert a döntéshozó töredékét kereső sofőrnek - akin életek múlhatnak - helyes döntéséhez másodperc állt rendelkezésére.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Buszbaleset: új eljárás


    A tábla szerint a törvényszék hibázott.
    Hány hónapig, évig töprengtek a döntésükig? Mert a döntéshozó töredékét kereső sofőrnek - akin életek múlhatnak - helyes döntéséhez másodperc állt rendelkezésére.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 3. enispecsivagyok 2013. január 15. 17:05

    Ha nem lehet tudni akkor a sofőrt mért rúgták ki?

    Nem hiszem el. Nem akarják bevallani. Hát nehogy már ne lehessen megállapítani...
    Sunyi bagázs.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Buszbaleset: új eljárás


    Ha nem lehet tudni akkor a sofőrt mért rúgták ki?

    Nem hiszem el. Nem akarják bevallani. Hát nehogy már ne lehessen megállapítani...
    Sunyi bagázs.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 2. főgebra 2013. január 15. 15:42

    Én arra lennék kíváncsi,hogy az eltelt 5 évben miből élt a "vádlott", "gyanúsított"?

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Buszbaleset: új eljárás


    Én arra lennék kíváncsi,hogy az eltelt 5 évben miből élt a "vádlott", "gyanúsított"?

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. imposztor 2013. január 15. 14:58

    Nemrégiben ugyanezzel a busszal történt, hogy felpörgött a motorja, a DN is írt róla. 14 sofőr állítja, hogy valami nincs rendben ezzel a szériával. A bíróság kételkedik. Na erre mondom, hogy besz@rok.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Buszbaleset: új eljárás


    Nemrégiben ugyanezzel a busszal történt, hogy felpörgött a motorja, a DN is írt róla. 14 sofőr állítja, hogy valami nincs rendben ezzel a szériával. A bíróság kételkedik. Na erre mondom, hogy besz@rok.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a bama@bama.hu címre.)
Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
  • A Vénusz pozitív hatására dinamikus, magabiztos, és bármilyen vállalkozásban megállja a helyét. Párkapcsolat terén vigyáznia kell, nehogy zűrzavarok keletkezzenek.
  • Sokat dolgozik. Ha fáradtságot érez, figyeljen oda magára, ne várja meg, amíg a kimerültség miatt lelassul. Baráti kapcsolatai és a szerelmi élete kedvezően alakul.
  • Jól kezdődik és jól is végződik a mai nap. Ha kellően odafigyel a pénzügyekre és az otthoni dolgaira, akkor nem kell semmilyen bonyodalomtól tartania.
  • Szorgalmasan és kitartóan dolgozik. Segítséget is kap egy fontos feladathoz. Számítson rá, hogy egész nap hajtania kell.
  • Egy peres ügyben csak veszíthet. Sokkal könnyebben kellene élnie. Családtagjai sokat segítenek abban, hogy lazábban fogja fel a problémákat.
  • Anyagi gondok nehezítik a helyzetét. Semmi sem úgy alakul, ahogyan remélte. Meggyűlhet a baja hanyag és nemtörődöm ügyintézőkkel.
  • Otthoni problémája egész nap gyötri. Tudja, hogy a dolognak minél hamarabb meg kell oldódnia, vagy pedig önnek kell orvosolnia valahogy. Ha nem kapkod, minden...
  • Tanulmányaiban kedvező fordulatra számíthat. Mindent elérhet, csak ki kell nyújtani érte a kezét. Ha vannak kapcsolatai, azt most remekül hasznosíthatja.
  • Bolygója kedvezően áll, s főként szakmai életében segíti. Legyen kezdeményező, ragadja meg a nagyszerű lehetőségeket! Pénzbevételre számíthat.
  • Szerelmi életét a Vénusz befolyásolja. Gyengédség, flört vagy hatalmas szenvedély, most mindegyikben bővelkedhet.
  • Bolygójának, a Jupiternek köszönhetően vidámság és nagyon aktív szakmai élet várható. Jó oka van a bizakodásra. Este lazítson, séta után olvasson egy könnyű...
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak

Receptválogatások

Pudingos desszertcsodák

Önmagában is isteni egy krémes puding, de desszerteket is feldobhatunk vele. A sütiket is tölthetjük, színesíthetjük pudinggal!

Házhoz visszük a híreket!

Rovatok