Újra villamosról álmodnak a városházán

2010. január 24. 00:50 Cseri László
Egy 2006-os terv 2010-re ígérte az első vonalat - az önkormányzat azonban még mindig nem tett le arról, hogy ismét legyen villamos Pécsett

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Négy évvel ezelőtt hatalmazta fel Pécs város közgyűlése a polgármestert, hogy kezdjen tárgyalásokat a kormánnyal a villamosközlekedés megvalósítása érdekében. Ha minden jól megy, mondták a politikusok, akkor 2010-ben a kertvárosi autóbusz-decentrumból akár a belvárosig is villamosozhatunk.

A villamosé lenne a jövő? A villamosé lenne a jövő?

A városi közlekedésfejlesztési koncepcióhoz tanulmány is készült, amelyet Szirmai Csaba polgármesteri főtanácsadó jegyzett. Uniós támogatásban bíztak, de a tanulmány alkalmatlannak bizonyult egy pályázaton való részvételre. Akadtak viszont sikeres városok is, így már a megvalósítás szakaszába lépett Miskolc 37 milliárdos, Szeged 29,4 milliárdos és Debrecen 17,7 milliárdos fejlesztési projektjével.

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében azonban lehetőség nyílott arra, mondja Nagy Csaba alpolgármester, hogy pályázat keretében megvalósíthatósági tanulmány szinten feltárhatókká váljanak Pécs helyi közösségi közlekedése olyan nagy ívű fejlesztései, mint a villamosvonal kiépítésének, valamint a többféle közlekedési eszköz találkozási csomópontjainak kialakítási lehetőségei.

Ehhez kapcsolódik az a terv is, hogy a főpályaudvart és környezetét átalakítanák. A vasúti kiszolgáló infrastruktúra Pécsbánya-rendezőre történő kitelepítésével a várost kettévágó, átjárhatatlan, rehabilitálásra váró barnamezős területek a város rendelkezésére állhatnak, és így a város szövetében „tátongó seb” begyógyulhat. Vagyis a kocsik tolatása nem a főpályaudvaron történne.

Nem elképzelhetetlen, mondja Nagy Csaba alpolgármester, hogy a vonatokat le lehetne vinni a föld alá, és fölötte helyet kaphatna a helyi és helyközi buszpályaudvar is. A felszabadult területen pedig kereskedelmi létesítmények és közintézmények, sportcélú létesítmények is elhelyezhetők, amelyeknek a megközelítése így a legmagasabb szintű lehet, külön járulékos beruházások nélkül.

Mindez természetesen jó esetben 2014-től valósulhatna meg, az Európai Unió következő pénzügyi ciklusában, addig pedig a legjobb szakemberekkel készíttetnék el a megvalósíthatósági tanulmányt.

Csúcsidőben ötpercenként közlekedett

Pécsett 1913 októberében indult meg a villamosforgalom. A fővonal a Tüzér utca és a Balokány között húzódott, és a Széchenyi téren ágazott ki belőle a főpályaudvarhoz vezető, a keleti végén pedig a külvárosi pályaudvarhoz és a kocsiszínhez vezető vonal. Amíg működött, mindvégig egyvágányú, kitérős rendszerben közlekedtek a kocsik, amelyek nem egy helyen „komolyabb” emelkedésekkel küszködtek, a mai Ferencesek utcáján például csak lépésben tudtak haladni felfelé. Csúcsidőben mindegyik vonalon ötpercenként közlekedtek. A villamost 1960. augusztus 31-én szüntették meg.

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Újra villamosról álmodnak a városházán

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Így puskáztak a Ming-dinasztia diákjai

Több száz éves könyvecske került elő.

Megvan a pontos dátum, mikor nyílik a soroksári IKEA

Kicsit csúsznak, de nyár elején azért kinyitnak.

Hoki-vb: Magyarország–Ausztria – élőben az NSO-n!

A veszélyes osztrákok ellen is győzelem kell, ha feljutási álmokat akarunk dédelgetni.

Hertha: Dárdai különleges hétre készül, játékosaitól kér segítséget

A Werdernek és a Herthának is a szezon egyik legfontosabb mérkőzése lesz kettejük találkozója.

Női kézi: Szucsánszki sérülése nagyon súlyos, hónapokra kidőlt

A Fradi csapatkapitányát hétfőn megműtötték • „Bízhatunk a teljes felépülésben, de…”

Női röplabda NB I: megvédte bajnoki címét a Békéscsaba

Csodálatos szezont futottak: három trófeát nyertek, és sorozatban negyedszer lettek bajnokok!

Videó: ez a gól nem jöhetett volna létre Dzsudzsák nélkül

Nagy lövése után ketten is beleértek még, de az érdem a magyar válogatott támadójáé.

3223 perc! Gera valamennyi NB I-es játékosnál többet játszott!

A 38 éves középpályás nem csak mesterhármasával emelkedik ki • A volt FTC-játékos fia másodszor vezetett a Fradinak.

Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak
Megyei Piactér