Sport

2014.08.22. 17:19

Salakon a legnagyobb ászok nyomában

Egy éve indult az új kezdeményezés, ami – akárcsak néhány évtizede – újra élettel tölti meg egy-egy hétvégére a teniszpályákat. A „fehér sport” amatőr képviselőit a Pécs Városi Tenisz Club által életre hívott Brand Slam sorozat mozgósítja. Az újdonság részleteiről Péter Pétert, a klub elnökét kérdeztük.

Kaszás Endre (Dunántúli Napló)

– Honnan jött a Brand Slam versenyek ötlete?
– Tavaly tavasszal új elnökséget választott a Pécs Városi Tenisz Club, mert változtatni akartak a klubéleten. Részletes, teljesen kidolgozott programot ajánlottam nekik, mely alapjaiban változtatta meg az utánpótlás-nevelés, a versenysport, az amatőrsport és a társasági tenisz egész szakmai koncepcióját, finanszírozását, a kommunikációs és marketingstratégiáját. A Brand Slam a társasági tenisz újraélesztésének egyik legfontosabb „intézménye”. Az elmúlt néhány évben a társasági versenytenisz az egész városban négy-öt megszállott házibajnokságává vált, vagyis vállalhatatlanul komolytalan szintre süllyedt. Kielemeztük ennek okait, és csináltunk egy olyan versenyt, ami ezeket kizárja.

– Van-e jelentősége a Grand Slam­ekre való áthallásnak?
– Naná! A Grand Slam a teniszvilág négy legnagyobb éves versenyének azonosítója, a Brand Slam Baranyáé, Pécsé. A szójáték sem öncélú, minden versenyt egy, a városban jól ismert és elismert márka, brand szponzorál. A Brand Slam a GS-hez hasonlóan négy szériaversenyből áll, az Autócity Open, a Profinfo Team Open, az OTP Bank Open és az Öko-Trade Open első nyolc ranglistavezetője aztán az év végén a PVTC Mastersen dönt az amatőr teniszkirályi címekről. Az ATP-honlapra hajazó honlapon (www.brandslam.hu) és Facebook-oldalon fotó- és videógalériákban lehet elemezni a tenyereseket, riportok, ranglisták, eredmények, statisztikák garmadája segíti a versenyzőket és a szurkolókat.

– Az első versenyek, a résztvevők száma visszaigazolta a szándékot. Mit mutat, hány főt számlálhat az amatőr baranyai teniszélet?
– Jól kalkuláltunk. Egy kvalifikációs és két Brand Slam tapasztalatai után úgy vélem, megtaláltuk, amit az amatőrök eddig hiába kerestek. Versenyenként legalább száz teniszezőt sorsoltunk versenyszámba, és mivel van, aki egyéniben és párosban is indul, ez alkalmanként 60-80 főt jelent. Az első évben tízszeres növekedés kezdetnek nem rossz. Ráadásul sok a szurkoló, az érdeklődő, az erőviszonyokat még csak felmérő „újonc”, ezért bizakodom, hogy van még tartalék a rendszerben. Ez nemcsak a szervezőknek, hanem a szponzoroknak is lényeges, fontos, hogy Brand Slam-napokon telt házunk van, és legalább ezer sportbarát játszik, drukkol vagy csak beugrik Pécs legnagyobb és legnépszerűbb teniszközpontjába.

– Bevált-e a módszer, játékerő szerint, vigaszágas rendszerben bonyolítják a vetélkedést?
– Igen, szeretik a résztvevők. Ez egyedülálló rendezési szisztéma az országban. A két egyéni és a két páros csoportot játéktudásnak megfelelően alakítjuk ki, függetlenül attól, hogy ki hány éves, vagy versenyzett-e valamikor. Egy dolog számít: ma milyen szintű a játékereje. Ezt a szervezők döntik el, és sorolják be valamelyik csoportba, mert a versenyzőtől nem várható el a tárgyilagosság saját magával szemben. Így érjük el, hogy mindenki a komfortzónájában teniszezik, vagyis győzelmi eséllyel és élvezetes mérkőzéseket játszik. Annyi változás azért van a Brand Slam versenyekhez képest, hogy itt nem kell csomagolni egy vereség után, az igen népszerű Lúzer-kupában a veszetesek és kiesők folyatathatják a játékot.

– Az idei az első év, várható-e folytatása a kezdeményezésnek?
– Erről az év végén születik döntés a PVTC elnökségi ülésén. Ha nem változik a versenyzői tetszési index, és a szponzoraink továbbra is a márkanevükhöz méltónak tartják a verseny színvonalát, akkor biztosan folytatjuk. De a folytatás nálam nem ismétlést, hanem a meglévő, stabil alapokra épített fejlődést jelenti.

A harmadik jön

A baranyai Brand Slam amatőr tenisz versenysorozat első két állomása, a Profinfo Team Open és az AutóCity–Audi Open már lezajlott, a résztvevők most a széria harmadik állomására készülnek. Az OTP Bank Opent augusztus 29–31-én rendezik a Pécsi Városi Tenisz Club salakos pályáin. A szervezők a nevezést augusztus 24-én 24 óráig fogadják el. A sorozat negyedik állomását, az Öko-Trade Opent szeptember 19–21-én rendezik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!