Közélet

2014.09.10. 16:35

Pécsett tesztelik az új magyar Credo buszt

Egy új magyar buszt tesztel a Tüke Busz Zrt. a pécsi utasok segítségével. A Tüke a jövőben már csak az ilyen, korszerű motorral szerelt dízel járműveket vásárolna.

Babos Attila (Dunántúli Napló)

A legszigorúbb uniós környezetvédelmi szabályoknak megfelelő, Euro 6-os motorral szerelt Credo Econell CiTY a legelső, normál méretű hazai gyártmányú autóbusz, ami megfelel az Euro 6-nak.

A Tüke a jövőben már csak az ilyen, korszerű motorral szerelt dízel járműveket vásárolna. A Credo a Kravtex-Kühne Csoport terméke, Győrben és Mosonmagyaróváron készül. A járműújdonságot a pécsi utasok több héten át a 31, 32, 33-as viszonylatokon ingyenesen próbálhatják ki.

Ugyancsak ingyenes járatként tesztelik már a pécsi forgalomban, különféle járatokon azt a holland gyártmányú midi buszt, amely - ha kedvezőek lesznek az üzemeltetési tapasztalatok - a jövőben egy, a belvárost a Misina-tetőt összekötő új járat indítását szolgálhatja, több hasonló társával egyetemben. A midiket gyártó holland VDL Ambassador típusú szólóbuszát, mint nemrég megírtuk, korábban már tesztelték Pécsett, s  épp a kedvező tapasztalatok miatt döntött úgy a város és a Tüke Busz vezetése, hogy - vélhetően októbertől - tartós bérletbe vesz tizenhárom ilyen típusú használt járművet. 

Lámpákra várva

A hosszabb járatokat hozó új menetrend felerősítette azt a jelenséget egyes útszakaszokon, főképp csúcsidőszakokban, hogy feltorlódnak az egymást követő járatok,  emiatt késések is adódnak. A 6-os pécsi szakaszán ez az utóbbi időben lett erősebb, a Magyar Közút átfogó közlekedési lámpa-felújítási programja miatt. A városi utakon az egyik legérzékenyebb csomópont a Pécs Plázánál van. Erről a Biokomnál azt mondták, már egyeztettek a Tükével, és forgalom-számlálást rendeltek el, módosíthatnak a lámpák programján.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!