Közélet

2014.11.03. 19:41

Tömegközlekedés Pécsen: zsúfoltságra panaszkodnak több járatnál

Friss tapasztalataikkal már vasárnap felkeresték lapunkat pécsi utasok azzal, hogy zsúfoltak voltak az aznapi, vásár felé közlekedő járatok, s ez nem először fordult elő mostanában. Mások a 4-es busz közlekedtetését bírálták hasonló okokból.

Babos Attila (Dunántúli Napló)

Nem először jelezték pécsi utasok a Dunántúli Naplónak, hogy sok esetben zsúfoltság van a 4-es járatokon, mert szólóbuszokat küldenek. Most a vásári járatok indítását is ebből a megfontolásból bírálták. Miután a 4-esekkel kapcsolatban korábban a pécsi tömegközlekedést biztosító Tüke Busznál azt mondták nekünk, hogy a helyzeten változtatni fognak, újra megkerestük a céget.

Annál is inkább, mert azt hallottuk, hogy a jövőben – spórolás miatt – elsősorban szólóbuszokban gondolkodik a Tüke vezetése, ráadásul bizonyos időszakokban akár az adott vonalra jellemző forgalomtól függetlenül.

Érdeklődésünkre a szolgáltatónál azt mondták, a Tüke Busz a menetrendet és a járatok számát is az utasok igényeihez igazította, és ezek tervezésekor minden esetben figyelembe veszik a jellemző utaslétszámokat, vagyis azt, mennyien szoktak utazni egy-egy adott szakaszon a különféle idősávokban. Sőt, ezt folyamatosan alakítják is az igények tükrében, ha szükséges.

---------------------------------------------------------------------------
Szavazzon a középső hasábban! Ön szerint javult a pécsi tömegközlekedés színvonala?
---------------------------------------------------------------------------

Vásári napokon a munkanapihoz képest mind az 1-es, mind a 130-as sűrűbben közlekedik: 15, illetve 30 percenként. Nem „szóló” vagy „csuklós” járatokban számolnak, vagy gondolkodnak, hanem abban, hány járat és milyen típusú buszok a legmegfelelőbbek, így elsősorban ez határozza meg, mely járatokra milyen buszok kerülnek és mikor.

Viszonylag olcsón lehetne javítani a rendszeren

A Tüke Busz külsős, civil szakértői szerint nem lehet pénz kérdése, hogy szóló vagy csuklós jár-e egy adott vonalon, hisz a meglévő állomány átcsoportosításával olcsón lehetne javítani a rendszeren. Az pedig látványos, hogy ahol bővítés volt, ott egyre több az utas is. Pék Patriktól tudjuk, hogy súlyos problémákat jelent a rengeteg vonali késés, ami egyaránt terheli a járművezetőket és az utasokat, és ami a menetidők évtizedes pontatlanságából adódik. A forgalmi területen állandóan leterheltek a dolgozók, a kevés szakértő szerinte nem elegendő a feladat ellátásához. Úgy vélte, egyedül az ügyfélszolgálat együttműködő, és kész a változásra, s ott jelentős javulás is tapasztalható. A mostani temetői járatsűrítést is egyesületük javasolta.

A civilek szerint lenne elég csuklós busz is

„Többször jeleztük az utasok és a gépjárművezetők kérésére is a Tüke Busz vezetőségének, hogy nagyon komoly a zsúfoltság az egyébként sikeres 4-es vonalon, vagy akár a vásártéren is, de sajnos hiába készültek javaslatok a zsúfoltság csökkentésére” – közölte megkeresésünkre Pék Patrik, a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület menetrendi felelőse. A civilek segítséget nyújtottak a pécsi buszos cégnek a tavaly év elejétől, több lépcsőben bevezetett fonódó menetrend kialakításában. Ehhez képest érdekes Pék Patrik kijelentése, miszerint a Tüke vezetősége „az egyesületi levelekre hónapok óta nem válaszol, így érdemi egyeztetést nem is tudunk velük szervezni, pedig már járhatna csuklós a 4-es vonalán, van is elég busz rá”.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!