Gazdaság

2016.03.20. 20:28

Átszervezés után a NAV

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal átszervezését követően Baranyában egy igazgatóságban integrálódott az adószakmai és a vámszakmai terület. A megyei igazgató, Huber Éva beszélt lapunknak az előttük álló feladatokról.

K. E. (DN)

– Mennyiben maradt és mennyiben új a NAV megyei szervezetének feladata?
– A hivatal feladata továbbra is a költségvetési bevételek biztosítása, a gazdaság fehérítése és az adócsalások számának visszaszorítása. Ugyanakkor 2016-ban is kiemelt figyelmet fordít az igazgatóság a közúti áruforgalom, az online pénztárgépek, a közösségi szolgáltatások és az internetes kereskedelem ellenőrzésére.

[caption id="" align="alignleft" width="650"] Huber Éva, a NAV megyei igazgatója szerint cél a hivatal szolgáltató jellegének erősítése (Fotó: Laufer László)
[/caption]

A megbízható adózóknál preventív jellegű ellenőrzések, tájékoztatások során a jogkövető magatartás támogatása a cél. A kockázatos adózók viszont szigorú, következetes, visszatartó és kényszerítő jellegű ellenőrzésekre számíthatnak.

– Mire számíthatnak a hétköznapi emberek?
– Az adóügyi területen a hivatal szolgáltató jellegének erősítése, az elektronikus ügyintézés népszerűsítése, az adózók segítése és pontos tájékoztatása a cél az ügyfélfogadó helyek folyamatos technikai és infrastrukturális fejlesztése mellett.

– Mik lesznek a hatósági munka kiemelt területei?
– A végrehajtási tevékenység hatékonyságának növelése érdekében a pénzügyőr kollégák továbbra is részt vesznek a tartozások beszedésében. Kiemelt feladata a hivatalnak a jövedéki termékek jogszerűtlen kereskedelmi forgalomba hozatalának, a benyújtott adó-visszaigénylések/visszatérítések, a fémkereskedelem, a hulladékgazdálkodás, szerzői jogok védelmének, valamint az áruk mozgásának ellenőrzése.

Címkék#Pécs

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!