Közélet

2016.07.12. 19:25

Hová lett az öt kertvárosi Volvo?

Már nemcsak Kertvárosban, hanem Uránvárosban is közlekedik a két éve a kertvárosiaknak ígért öt új Volvo busz. Egyesek erre is figyelnek.

Babos Attila (Dunántúli Napló)

A megyeszékhely vezetői 2014 februárjában jelentették be, hogy öt új csuklós Volvo buszt vásárolt Pécs, amelyek Kertváros és a belváros között szállítják majd az embereket. A bejelentést, miszerint „a buszokat a kertvárosiaknak vették”, többen szó szerint értették. Néhány olvasónk ugyanis azzal kereste meg lapunkat, hogy egy ideje már nem látják ezeket a járműveket a Kertvárosban.

A Tüke Busz vezetése érdeklődésünkre azt mondta, a buszok futnak most is, sőt a Kertvárosban is, de ma már elsősorban valóban a 2-es vonalán, mert időközben változott a járműpark összetétele. Szakmai szempontok alapján ezért a járműveket oda vezényelték, mert az a legnagyobb forgalmú járat, de a Kertvárost és Uránvárost összekötő 1-es vonalán is közlekednek. Amennyiben pedig szakmai szempontok indokolják, a későbbiekben más kertvárosi vonalakon is teljesíthetnek szolgálatot. Hozzátették: a felmérések alapján az utasok a szolgáltatás színvonalával elégedettek.

Ígérik a légkondit a holland buszokban is

Miért nincs légkondicionáló berendezés a Hollandiából vett használt Volvo buszokon? – tette fel a kérdést több olvasónk, ami indokoltnak tűnik, amikor 30 foknál is melegebb van napközben, s akár egy rövidebb út is lehet nehezen elviselhető, főleg ha zsúfolt a jármű.

A Tüke Busznál azt mondták, a Hollandiából vásárolt 115 használt Volvo többségében valóban nincs utastéri légkondicionáló, csupán kilenc jármű érkezett ilyen felszereltséggel, de a pilótafülke légkondis, minden ablak elhúzható, s van bennük légcserélő berendezés, amellyel kellemesebbé tehető az utazás, javítható a belső hőmérséklet. Kiemelték, hogy a Mercedesekhez képest még így is sokkal komfortosabb az utazás, arra emlékeztetve, hogy azokon – ahogyan azt annak idején megírtuk – kánikulában a fűtés is bekapcsolt. Ígérik azonban, hogy fokozatosan beszerelik a légkondit az utóbb érkezett Volvókon is, de az darabonként 4-5 milliós kiadást jelent.

Összességében is sokat javult azonban a helyzet a buszcsereprogram elindításával, hiszen „2012-ben a Tüke Busz Zrt. nem rendelkezett egyetlen légkondicionált autóbusszal sem, a fejlesztéseknek köszönhetően ma már a járműpark egyharmada légkondicionált”.

Ma 170 buszt használnak rendszeresen, ötvenhatban van utastéri légkondi, a fent említett kilenc járművön túl 35 Credóban, az öt Uránvárosban is futó kétéves Volvóban, három másik (harmadik) típusú Volvóban, valamint a négy midibuszban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!