Kék hírek, bulvár

2016.11.21. 09:09

Nem halálszakasz: górcső alatt a Komlói út

Nem mindennapi balesetek után felmerül az emberben, hogy egy-egy adott út, szakasz nem biztonságos. A múlt hétfői buszbaleset után a Komlói utat vizsgáltuk.

Babos Attila (Dunántúli Napló)

Súlyos sérülést szenvedett a buszsofőr, többeknek pedig könnyebb sérüléssel ért véget az utazás a múlt hétfőn a pécsi Komlói úton, a Szeptember 6. tér magasságában. Megírtuk: a Pécset is érintő 66-os országos közúton egy helyi járatú busz hajtott egy ház kertjébe. Habár a balesetet egyértelműen a sofőr rosszulléte okozta, vagyis semmi köze az adott szakasz valódi közlekedés-biztonságához, azzal keresték meg lapunkat a múlt héten többen is, hogy a Komlói úton érdemes lenne azt növelni. Utánakérdeztünk ennek, de úgy tűnik, inkább arról lehet szó, mint kirívó bűncselekmények esetén, a nem mindennapi baleset után is felmerülhet az emberben, hogy az adott út vagy szakasz nem biztonságos.

Úgy tudjuk – s ezt nem hivatalosan több forrásunk megerősítette –, hogy a Komlói út városi szakasza nem kifejezetten balesetveszélyes. Sőt azt követően sem lett rosszabb a helyzet, hogy az elmúlt években a felsőbb részekre 50-es helyett 60-as tábla került ki.

A környéken élők is megosztottak ebben a kérdésben, sokan mondták, hogy tényleg nincsen probléma, ám még többen voltak elégedetlenek a fentiek ellenére is. Nem egy ember mondta, hogy fix sebességmérő kamerákat kellene kitenni az út közepére, ahonnan a legnagyobb szakasz belátható, mert a hosszú, egyesen, lejtős négysávos út kínálja magát a száguldozásra hajlamosaknak. Több itt élő szerint az sem ritka, hogy a pirosnál sem állnak meg, ha nem látnak gyalogost.

Sosem elég

Tizenegy kijelölt gyalogátkelő van a Komlói úton, a Budai vámnál lévőt nem számítva, kettő szigetes megoldású és lámpával védett, kettő sárga villogós, kettő piros festéssel is jelzett. Hozzáértők szerint ezek, s a négy jelzőlámpa kellőképpen megtöri a forgalmat. Mindenesetre az elmúlt egy-két évben két új gyalogátkelőhely épült a közlekedésbiztonság növelésére. Ugyanakkor még inkább azt a célt szolgálták, hogy minél kevesebb „lustább” gyalogos keljen át zebrával nem védett szakaszon. Így azokat olyan helyeken létesítették, amelyek közelében ugyan volt zebra, mégis sokan ott „szöktek át” az úttesten. Többen mondták éppen ezért, hogy a Budai-vám után, a lenti szakaszon hamarabb is szükség lenne szerintük egy zebrára, nem csak a Komját Aladár utcánál.

Nem terveznek körforgalmat

Ha van igazán balesetveszélyes szakasz az egyébként jól belátható Komlói úton, az a Pécsre, Árpád tetőnél beérkező kanyar utáni rész, illetve a fehérhegyi nagy elágazó.

Utóbbinál többen is azt mondták az itt élők közül, hogy emlékeik szerint ide egy nagy, kétsávos körforgalmat ígértek, terveztek, de ez elmaradt valami miatt, pedig ez adott esetben akár biztonságosabb lehetne még a jelenlegi jelzőlámpás csomópontnál is szerintük. Mi úgy tudjuk, hogy éppen a jónak mondható statisztikák miatt egyelőre nem tervezik a körforgalom-építést.

Címkék#Pécs

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!