Egyéb

2006.02.01. 00:00

Nagyobb, dögösebb, mérgesebb

Elérkezett az idő, hogy a 206-ost felkészítsék a nyugdíjazásra. Persze a búcsú nem megy egyik napról a másikra, az új 207-es egy ideig még együtt készül sikeres elődjével, a 206-ossal.

Autó Motor

Nem véletlen, hogy ennyit vártak a franciák a 207-es megjelenésével, hiszen már a kis Peugeot elődjei is hatalmas sikereket értek el a vásárlók körében. Persze nem lehet egyszerű feladat elbúcsúzni egy olyan autótól, amelyből 1998-as megjelenése óta több mint ötmillió darabot értékesítettek. A 206-os a gyár eddigi legsikeresebb típusa, ráadásul úgy, hogy saját ősét, a 205-öst taszította le a legkelendőbb modellnek járó trónól. A kettes sorozat sikertörténetének tehát koránt sincs még vége. Egy ideig a 206-os és a 207-es karöltve száll harcba a vevők kegyeiért.
A konkurens típusokhoz (Renault Clio, Fiat Punto) hasonlóan a legújabb Peugeot is alaposan meghízott. Elődjénél 20 centivel hosszabb, és a tengelytávolság is 8 centiméterrel nőtt. A 207-es ezzel átlépte a kisautók szegmensében korábban íratlan határértéknek számító négyméteres hoszszúságot. Az összhatás is sportosabb, és jóval keményebb lett, a 206-os bájos sármja már a múlté. Új versenyzőjükkel tehát egyértelmű lépéseket tettek a franciák a férfi vásárlók meghódítására, hiszen korábban a kettes sorozat elsősorban a hölgyek igényeinek igyekezett megfelelni.
A PSA-csoport Citroën C1-esének padlóvázára épülő autó szélesebb nyomtávon gurul, méretesebb abroncsokat kapott – a legkisebb abroncsméret 15 col. Az autó magassága viszont nem éri el a másfél métert, amitől még dinamikusabbnak, sportosabbnak tűnik.
A méretek persze nem sokat árulnak el a 207-esről, a formák viszont annál beszédesebbek.
A tervezők bátran kombinálták a finom íveket és a határozott kontúrokat. Az autó eleje első ránézésre a 307-esre hasonlít. A csúcstechnikás fényszórók itt is hoszszan nyúlnak a szélvédőoszlopok felé, a hűtőmaszk pedig szélesen vigyorog. A 207-es különféle változatai eltérő kialakítású légbeömlőket kaptak: vízszintes csíkozásút vagy rácsosat, feketét vagy krómszínűt. A márka újonnan kialakított látványvilágának felel meg a feltűnően alacsony övvonal is, ami a fényszórók alatt tűnik fel. A hátsó lámpát körök, spirálok és dióda hatású lencsék teszik látványossá. A világítótestek összhatása pedig olyan, mintha ledes technikát alkalmaztak volna.
A belső érezhetően tágasabb, mint a 206-osban. A felhasznált anyagoknak köszönhetően megváltozott az utastér atmoszférája is. Még az alacsonyabb felszereltségű modellekből is sikerült száműzni az olcsó, kopogós műanyagokat. Finom, szivacsos tapintású burkolatot kapott a műszerfal, és az ajtók kárpitozása is mintha magasabb kategóriából érkezett volna. Sokat javít a komfortérzeten a hátsó ülések megnövekedett helykínálata, a szélesebb váll- és könyöktér. Hátul a lábaknak is több hely jut, amit a mélyített első támlák hátfala csak tovább növel. Az elöl ülők mögött még egy 190 centiméteres dalia is viszonylag kényelmesen foglalhat helyet. Az autó alacsony felépítéséből azonban az következik, hogy a hátul ülők frizurája 180-as testmagasság fölött súrolja a tetőkárpitot. Igaz, a típus vásárlói elsősorban fiatalok, akik ritkán használják a második üléssort.
Elöl viszont fejedelmi a kényelem. A kormány magassága és távolsága egyaránt állítható, ami ritka ebben a kategóriában. A vezetőülés ülőlapjának hosszanti és függőleges állítási lehetősége is igazi különlegességnek számít.
A tizenegyféle külső fényezéshez kétféle belső jár, a felszereltségtől függően. A fekete vagy világos bézs tónus tízféle szövettel, kétféle bőrkárpittal és négyféle műszerfalbevonattal variálható. A kör alakú műszerfalegységet végre valóban tükröződésmentes üveg alá rejtették, még a legvakítóbb napsütésben sem kell izgulnunk, hogy nem látjuk, mennyivel autózunk. A Citroën C4-eséhez hasonló komfortrészlet a 207 legtöbb változatában a műszerfalba rejtett illatszóró, mely elnyomja a kellemetlen szagokat, és a cigarettafüstöt is semlegesíti.
A csomagtérre sem lehet panasz. A téglalap alakú rakodóhely mérete 25 literrel nőtt: 270-ről egészen 923 literig bővíthető az ülések ledöntésével és kiemelésével. A pótkerék is itt, a pogygyásztér alatt kapott helyet. A kezdetben három- és ötajtós változatban készülő 207-es várhatóan az év második felében érkezik a hazai szalonokba, de az árakról egyelőre nincsenek hivatalos információk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!