Hírek

2006.02.19. 07:00

Megszűnt biztosítást pótlólag ne fizess!

Olvasónk új címre költözött, amit gépkocsija biztosítójánál szóban közölt is. A kötelező esetében átírták a címet, de a Casco nemfizetés miatt megszűnt. A hölgyet másik céghez küldték.

BAMA

A biztosító alkalmazottja jól tette, hogy a hölgyet másik céghez küldte – mondja Kozma Péter biztosítási szakjogász. A jogszabály szerint a biztosítás a hatvanadik nappal megszűnt, és a számítógépes rendszer törölte a szerződést. Ám a díjfizetés nemcsak azon múlik, hogy bejelenti-e az ügyfél az új lakcímet. Azzal nem védekezhet, hogy nem küldtek neki fizetési csekket. A díjat ettől függetlenül fizetnie kell, bármelyik címről. Nem véletlen, hogy a csekkeket nem ajánlott levélben küldik. A biztosító nem tudja bizonyítani, hogy elküldte, de mi sem, hogy nem kaptuk meg őket. Kár és jogvita esetén a bíróság gyakran ügyfélbarát, tehát mérlegeléskor a mi javunkra dönthet. Ám azt elvárja, hogy a ránk rótt feltételeket teljesítsük.

A biztosítási szerződés egyébként tartalmazza, hogy a benne rögzített adatok változását az ügyfélnek írásban jelentenie kell. A szóbeli közlés nem elég – hangsúlyozza az ügyvéd. A szerződést pedig, ha már megszűnt, nem lehet újjáéleszteni. Mondják ugyan biztosítók, hogy fizesse be az ügyfél utólag a díjat kamattal. Ám ha közben az autóval káreset történik, ők nem fizetnek, mondván, hogy nincs érvényes biztosítás. És ez igaz is. A hölgy nyugodtan kössön új szerződést egy másik biztosítóval. Nincs feketelistájuk a rossz adósokról, mint a bankoknak, tehát nyugodtan megteheti.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!