Hírek

2006.02.19. 16:49

Másfélszeresére nőtt a panaszok száma

A legtöbben a banki hitelfelvétel körülményeivel nem elégedettek. A biztosítások közül pedig a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal van a legtöbb gond.

Tóth Marcella

Egyre többen nyújtanak be panaszt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) a bankokról és biztosítókról. Ennek nem a szolgáltatások minőségének romlása az oka, hanem az, hogy az ügyfelek egyre jobban ismerik jogaikat – mondta el lapunknak Binder István, a felügyelet szóvivője. Ráadásul egyre könnyebb a panaszt eljuttatni a felügyelethez, ugyanis az e-mailen érkezett kifogásokat is kivizsgálják. A tavalyi év utolsó negyedévében 2424 panasz érkezett a PSZÁF-hoz a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban, másfélszer annyi, mint az előző év ugyanazon időszakában. Minden ötödik kifogás bizonyult megalapozottnak. A panaszok jelentős hányada az ügyfelek tájékozatlanságából, hiányos ismereteiből, míg 30 százalékuk abból eredt, hogy a panaszolt intézmény által nyújtott tájékoztatás hiányos volt.

Legtöbbeknek a hitelekkel kapcsolatban volt problémájuk. Többek között azt kifogásolták, hogy elhúzódott a hitelbírálati idő, illetve hogy a bankok nem tartották magukat az általuk felállított határidőhöz. Mások a törlesztőrészlet mértékét, illetve az előtörlesztéssel járó többletköltségeket nehezményezték. A panaszosok arról is beszámoltak, egyes esetekben csak szóban tájékoztatták őket a hitel költségeiről, majd azok megértését aláírásukkal kellett igazolniuk. A nem megbízható adósokat tartalmazó BAR-listával kapcsolatos kifogások abból adódnak, hogy nem volt egyértelmű, ki kerül be a nyilvántartásba.

A biztosítási és pénztári szektorra vonatkozóan 2005. negyedik negyedévében 419 új fogyasztói bejelentés érkezett a felügyelethez. A biztosítási szektorban a panaszok 33 százalékát az érintett pénzügyi szervezetek részben vagy egészben megalapozottnak ítélték. A biztosítási ügyek több mint fele a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra vonatkozott. Az ügyfelek leginkább azt kifogásolták, hogy nem kapják meg időben a csekkeket, továbbá, hogy a biztosítójuk nem fogadta el a felmondásukat. A fogyasztók arról is beszámoltak, hogy az ügyfélszolgálatokat sok esetben nem lehet elérni. Sokak arról számoltak be, hogy elhúzódott a kárügyintézés vagy pedig elutasították a kárigényt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!