Közélet

2006.02.24. 10:00

Feltörte a tél a pécsi utakat

Pécs | Már-már tragikusan sok kátyú, gödör, lyuk van a megyeszékhely útfelületein. A tél nem igazán kedvezett a hibák eltüntetésének, mégis próbálkoztak vele, ahol tudtak. Tavasszal viszont nagy aszfaltozás indul a belvárosban – ígérik.

Méhes Károly - Dunántúli Napló

[caption id="" align="alignleft" width="300"] A szakemberek is elismerik: a téli aszfaltozás „szakmailag nem nagyon megalapozott”
[/caption] A város útjait talán legjobban a taxisok ismerik. Az egyik legnagyobb vállalat sofőrjei tele vannak panasszal, és csak sorolják a szinte járhatatlan utcákat: Zrínyi, Munkácsy, Anna, József, Szent Mór utca, és a többi. Ami külön gondolkodóba ejt sokakat, hogy a megbízó miért hagyja, hogy például a mostanában elkészült Ifjúság úton ennyire megsüllyedjen a csatornafedők körül az úttest, veszélyeztetve az autók épségét.

Albert Pál, a Pécsi Városüzemelési és Vagyonkezelő Rt. főosztályvezetője nem titkolta, hogy őket is elárasztották az országos „kátyúszámról” érkező telefonhívások, s bár nem volt ismeretlen előttük a helyzet, a bejelentések száma még szorgosabb munkára ösztönözte őket: tehát a speciális, úgynevezett hidegaszfalttal dolgozó brigádjuk tömeszeli a lyukakat városszerte – a héten a Rókus-dombon és Bálicsban próbálják eltüntetni a legnagyobb mélyedéseket.
Kérdés azonban, hogy van-e egyáltalán értelme az efféle rohammunkának, ami januárban-februárban történt, mivel a jeges időjárásban még ez a meglehetősen drága megoldás sem vált be sok helyütt, és az úttestek egyre-másra újból kilyukadtak.
– Tisztában vagyunk vele, hogy a téli aszfaltozás szakmailag nem nagyon megalapozott, de a kényszer rávisz bennünket, hiszen el kell hárítani az élet-, vagyon- és balesetveszélyt. És még mindig olcsóbb ez a megoldás, mintha gépkocsinként keletkezik félmilliós kár egy-egy gödör miatt – magyarázta a főosztályvezető.
Kétségtelen, télen az aszfaltkeverő üzemek leállnak, és csak március elején nyitnak újból, akkor kezdődik meg a melegaszfalt előállítása. Egyébként akkor majd bele is húznak a PVV Rt. munkatársai:
– Egy 240 millió forintról szóló program kezdődik a jövő hónap elején, ami burkolatjavítást jelent – folytatta Albert Pál. – Nagymértékű aszfaltozás kezdődik a belvárosi utcákon, ami érinti a Rákóczi utat, a Jókai utcát, a Verseny utcát, a Móra Ferenc utcát és a Táncsics M. utcát is. Mindez bizonyára forgalomkorlátozásokkal fog járni, de reméljük, megéri.

Akik maguk kénytelenek aszfaltozni

Egy sok teherautót és gépkocsit üzemeltető pécsi cég nem győzte várni, hogy a telephelyükhöz vezető utat rendbe rakják, maguk álltak neki aszfaltozni – nyilván némiképp kontár módon, de legalább megszűnt a kátyúrengeteg. Takács Attila ügyvezető: – Nem engedhetjük meg magunknak, hogy tönkremenjenek a járműveink, ezért magunkra vagyunk utalva.

Mi az úgynevezett tömeszelés titka?

Papp János, a Magyar Aszfalt Kft. részéről elmondta, hogy lehet a hidegaszfalttal is eredményt elérni, de csakis akkor, ha a lyukat előzetesen por- és vízmentesítették, és a külső határoló területet függőlegessé teszik: így elméletileg meg kell álljon benne a tömörített anyag, és az se baj, ha mínusz fokokban történik mindez.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!