2004.12.04. 01:37
Talmácsi Gáborról méretet vettek
Talán kevesen tudják, de nemcsak a Forma–1-ben vesznek méretet a versenyzőkről, hanem a gyorsasági motorosokról is.
Talma novemberben a RedBull KTM csapat felkérését elfogadva, aláírta 1+1 évre a szerződését, mint hivatalos, gyári pilóta. A szerződés feljogosítja, hogy a 2005-ös szezon után választhasson, hogy marad-e a 125 cc-ben vagy vált, és feljebb lép a 250 köbcentisek közé, mint gyári pilóta. A közelmúltban a 125 köbcentis kategóriában első számú gyári versenyzővé előlépett Talmácsi Gábor pár napot töltött csapata egyik gyárában, hogy levehessék a méreteit.
Talma nem egyedül utazott Olaszországba, hanem menedzserével, Stefano Favaróval, aki hosszú évek óta egyengeti a magyar versenyző karrierjét. A KTM-nél a jelek szerint komolyan gondolják, hogy világbajnoki címre esélyes gépet adjanak Talmácsi alá. A jövő évi motor lényegesen könnyebb lesz az ideinél, de sokat fejlesztettek a fékeken is – s ez tulajdonképpen ez a motor minden részéről elmondható. Mivel az ülést például szénszálas vázra szerelik, ülésmintát kellett venni Talmáról, de lemérték a lábtartót is, hogy a lehető legkényelmesebb legyen a pilóta számára. Talmácsi ugyan már három éve a világbajnoki sorozat szereplője, de a gyárban még ő is csak hüledezett. – Sok mindent láttam már, amióta a világbajnokság mezőnyében versenyzek, de én is csak ámultam-bámultam. A motoromon lesz például egy GPS, amivel azt nézik a mérnökök, hogy az ideális íven motorozok-e, vagyis veszítek-e időt rossz ívek használata miatt! A telemetriai rendszer – sok más mellett – például azt is rögzíti, mennyire döntöm be a motort a kanyarokban. Egyszerűen elképesztő, mennyire profi ez a csapat! – mondta a Reggelnek Talmácsi. És ha ez még nem lenne elég, eláruljuk azt is, hogy a légáramlási teszteken a KTM a Porsche szélcsatornáját használja.
Névjegy
Született: 1981-benCsapatai: 1998–2000: a német Ivetra,
2001: az olasz Racing Sevice,
2002: az olasz Italjet Racing Team, a német Sachsen Honda (e csapat színeiben érte el eddigi legjobb eredményét: negyedik lett a brazil nagydíjon),
2003: Aprilia Racing (a 125 köbcentisek között a 14. helyen zárta a világbajnokságot),
2004: Malaguti Racing. Kimagasló teljesítménye jutalmaként sok ajánlatot kapott idén ősszel.
Mi a KTM?
Egyszerűen a világ egyik legjobb motoroscsapata. A rövidítés az alapító kettős (Kronreif, Trunkenpolz), és kisvárosuk (Mattighofen) nevéből született. Az osztrák istálló 1953-ban versenyzett először, 2004-ben 17 világbajnoki címet szerzett a különböző kategóriákban.