Tesla-módra

2022.03.23. 06:00

Egy fillért sem költeni reklámra, mindet az innovációra: rendhagyó sikerrecept

Közhelyszerűen rossz megközelítésnek tartják, ha a tulajdonos pusztán a termék minőségére alapozza az eladást és egyáltalán nem költ a reklámra. Nem akarunk általánosítani, de a Tesla ehhez képest...

A Tesla a világ egyik legértékesebb vállalatává vált, az autószállítások tavaly majdnem elérték az egymilliót a globális ellátási lánc problémái és a világjárvány tompító gazdasági hatásai ellenére.


Hihetetlen, de mindezt úgy érték el, hogy a hagyományos reklámra szó szerint nulla összeget költöttek.


Ahogy a Visual Capitalist kutatásán alapuló grafikon mutatja, a szájról szájra terjedő marketingre – no és persze Elon Musk vezérigazgató Twitter-fiókjára – való hagyatkozás sokkal nagyobb költségvetést hagy nekik kutatásra és fejlesztésre.


A Statista ábrája az egy autóra jutó reklámköltéseket (ad spent per car sold) veti össze a kutatás-fejlesztésre (research and development per car sold) költött pénzekkel. Mint látható, a többi autógyártó egy eladott autóra vetített, reklámra és kutatás-fejlesztésre fordított együttes költése meghökkentően hasonló számot ad ki, mint amennyit a Tesla az innovációra fordított. 
 

Infographic: Tesla: Innovation Over Advertising? | Statista
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!