meglepetés

2020.07.21. 11:02

A TikTok márka már lenyomta a Xiaomit is

A ByteDance-et 2012-ben hozták létre, de igazi sikere az appnak köszönhető, ami a világjárvány során lett csak igazi sláger.

Forrás: Shutterstock

Fotó: Luiza Kamalova

A BrandZ a top 50 kínai, globálisan ismert márkát vizsgálta: a TikTok tulajdonosa, a ByteDance igen előkelő helyen áll – írja az Origo.

A Xiaomi egyre nagyobb név a globális piacon, olyannyira, hogy a BrandZ legújabb toplistáján, ami az 50 legnépszerűbb, globálisan ismert kínai céget sorakoztatja fel, már az ötödik. A Xiaomi mellett előkelő helyen áll a Huawei és a Lenovo is, valamint ott van az Alibaba Group. Meglepetésre azonban a negyedik legnépszerűbb, így a Xiaominál is ismertebb a ByteDance.

A ByteDance-et 2012-ben hozták létre, és 2020-ban már 100 millárd dolláros értékre becsülték. A sikere a TikTok appnak köszönhető, ami a világjárvány során lett csak igazi sláger. Tavalyhoz képest 56 százalékkal lett erősebb márka ennek hatására a ByteDance, bár ha Amerikában is betiltják, akkor az indiai tiltással együtt eléggé kérdéses lehet a jövője.

A top 20-ban egyébként sok ismert márka van, így ott a OnePlus, az Oppo, a Vivo, az Anker és a Tencent is. A Huawei számít a legnépszerűbb, legerősebb kínai márkának, és egyelőre remek a megítélése, az amerikai szigorítások ellenére is. Szeptembertől azonban a TSMC nem szállíthat rendszerchipeket a Huawei-nek, és mivel minden más chipgyártó használ amerikai technológiát, ezért az sem kizárt, hogy a készletek kifogyása után a Huawei egyszerűen nem tud majd okostelefonokat gyártani.

Borítókép: illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!