Toplista

2020.07.29. 11:26

Forbes: ismét az Apple lett a legértékesebb márka

A második a Google, a harmadik a Microsoft. A Facebook csak az ötödik.

Forrás: Shutterstock

A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listáján az első helyen szereplő Apple márkaértéke 241,2 milliárd dollár, 17 százalékkal nőtt tavalyhoz képest.

A második helyen a Google (207,5 milliárd dollár, +24 százalék) áll, a harmadikon pedig a Microsoft (162,9 milliárd dollár, +30 százalék).

A lista negyedik helyén az Amazon található 135,4 milliárd dollárral, ami 40 százalékos növekedés tavalyhoz képest.

A vezető tízes listára került még a Facebook (70,3 milliárd dollár, -21 százalék), a Coca-Cola (64,4 milliárd dollár, +9 százalék), a Disney (61,3 milliárd dollár, +18 százalék), a Samsung (50,4 milliárd dollár, -5 százalék), a Louis Vuitton (47,2 milliárd dollár, +20 százalék) és a McDonalds (46,1 milliárd dollár, +5 százalék).

A Toyota, amely tavaly még a tízes élboly tagja volt kilencedikként, idén már csak a 11. a listán, márkaértéke 7 százalékkal, 41,5 milliárd dollárra csökkent.

A Forbes honlapján szereplő adatok szerint tavalyhoz képest a Netflix márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 72 százalékkal 26,7 milliárd dollárra, ami alapján az idei listán a 26. helyre került.

A legnagyobb vesztes 21 százalékos márkaérték-csökkenéssel a Facebook, amely azonban így is megőrizte ötödik helyén.

A 100 vezető cég együttes márkaértéke 2540 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi 2330 milliárd dollárról.

A százas listán az információs-technológiai cégek száma 20, a pénzügyi szolgáltatóké 11, az autóipari vállalatoké szintén 11, a kiskereskedelmieké pedig 8.

A százas listán a legértékesebb világmárkák közül több mint 50 amerikai, 10 német, 9 francia, 6 japán és öt svájci.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!