Egyéb

2005.03.16. 00:00

Újdonság a hazai piacon

A világmárkák után a kisebb, európai gyártók számára is fontossá vált Magyarország. A kevésbé ismert cégek is megkezdték hazai terjeszkedésüket.

BAMA

[caption id="" align="alignleft" width="137"] Szép motor, erős blokkal és kitűnő futóművel. A Sherco 4.5i. 1 980 000 forintért már megrendelhető a magyarországi motorkereskedőknél.
[/caption]A Sherco kék-sárga köntöse elég az amatőr és félprofi motorosok elcsábításához. A négyszögletes divattól eltérő formájú fényszóró és a szolid első sárvédő a robogókkal mutat hasonlóságot.
A keskeny tank, a triálos vonalvezetésű ülés és a fecskefarkszerű faridom mintha egy másik motorhoz tartozna.
A szürke számlapos műszerfal a pilóta számára fontos öszszes adatot megjeleníti, sőt köridő mérésére is alkalmas. A kezelőszervek a hagyományos gombkiosztást követik.
Menet közben kiderül, hogy nincs erő szűkében a 448,6 köbcentiméteres motor. Már alacsony fordulatszámon jókora nyomatékot présel ki magából, tovább pörgetve pedig hozza a hengerűrtartalomnak megfelelő teljesítményt. Mindemellett tökéletesen uralható.
Az elektronikus vezérlésű injektor előnye minden gázadásnál érződik. Elég egy apró csuklómozdulat, s megtorpanás nélkül azonnal emelkedik a fordulatszám. Hogy a Sherco nem játékszer, az leginkább a rugóstagokon látszik. Az első, 46 mil-liméter csőátmérőjű, fordított Paioli-Kayaba villa és a Paioli központi rugóstagos hátsó lengővilla minden kétséget kizáróan versenyjárműhöz tartozik.
Legyen szó sárról vagy kétméteres dobbantóról, a Sherco vágtat, amíg vezetője bírja. Aki elfárad, a jól adagolható AJP-fékkel bármikor megállhat.

Versenyző fejleszti a kiváló gépeket

Marc Tesseier spanyol triálversenyző 1998-ban döntött úgy, hogy saját fejlesztésű motorkerékpárok gyártásába kezd. Saját tapasztalatait figyelembe véve kezdetben triálgépek építésével vágott bele a merész vállalkozásba. Megalkuvást nem tűrő, kifejezetten versenycélokra készülő triálmotorjai három éven belül népszerűvé váltak. A 2001-es terem-világbajnokságon a második díjat is begyűjtötték. Ugyanebben az évben felvásárolták a francia HRD motorgyárat. Tanácsadónak szerződtették Stefano Passeri enduroversenyzőt, majd nekiláttak endurókat tervezni, fejleszteni. Első modelljük a most bemutatott négyütemű Sherco 4.5i.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!