Egyéb

2005.03.30. 00:00

Volvo, a dízelek királya

Vajon a svédeknek van olyan szavuk, hogy zsákbamacska? Biztos van, de az is biztos, hogy a Volvóval kapcsolatban még soha senki nem használta.

BAMA

A dízel S40-esre is muszáj lesz valami más kifejezést találni. Például azt, hogy fenséges. A Volvo S40 meglepő módon ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Mazda3 és a Ford Focus. Motorháztetője alatt pedig a Peugeot és a Citroën számos modelljéből ismert 1,6-os HDi erőforrás dohog. Volvo-tulajdonosok esetleg zokon veszik, ha e márkákkal említik autójukat egy lapon, de ez a pazar erőforrás nyugodt lélekkel vállalható. Sőt! A 110 lóerős 1,6-os bőven elég nyomatékot ad ahhoz, hogy a nehéz karosszériát megfelelő lendülettel mozgassa. Ugyanakkor átlagfogyasztása játszi könnyedséggel hatliteres értéken tartható. A remek masinához remekül eltalált áttételezésű sebességváltó kapcsolódik, így az S40 városban meggyőzően rugalmas, autópályán pedig irigylésre méltóan takarékos.

Az S40 szép, biztonságos és minőségi termék. Az első jelző nem szorul magyarázatra, elég ránézni az autóra. A másodikat a Volvo évtizedek óta bizonyítja. Az autót vezetve azt sem nehéz belátnunk, hogy a Volvo esetében nem légből kapott a prémium minőség kifejezés. Az utastérben csupa első osztályú holmi található: a bőr egyenesen simogató, a műanyagot élvezettel tapinthatjuk, a hangszigetelés szinte tökéletes. A motorzaj csupán egyetlen árnyalattal tűnik erősebbnek a kellemesnél. Kényelmi szempontból csupán egyetlen apróságot lehet felróni a gondos svédeknek: a hátsó lábtartó tér kicsit szűkösre sikeredett. Azonban tényleg ez lehet a legnagyobb bajunk, amit a sok jó mellett viszont alig veszünk észre. Mert a lényeg, hogy az S40-esbe könnyű beleszeretni, a kocsi még a kis dízelmotorral is kellemes, vonzó társ. Sokat nyújt és kevés megalkuvást követel.

Játék a kategóriákkal – egy osztállyal feljebb sorolták

Az S40 nem csupán az említett modellekkel mutatott rokonsága miatt különleges. Utasterének és csomagtartójának mérete a kompakt autók közé sorolja, de a Volvo tudatosan egy osztállyal feljebb helyezte el a palettán. Ennek több oka van. Úgy hírlik, a Volvo családba a közeljövőben érkezik egy az S40-esnél még kisebb modell. Másrészt a márka jó híre és az S40 magas szintű szolgáltatásai miatt indokolt és lehetséges a kocsit drágábban értékesíteni. Az alsó középkategóriában egy alapkivitelben is 6 millióba kerülő autó drága, egy osztállyal feljebb azonban senki nem hökken meg miatta.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!