Gazdaság

2009.07.19. 12:07

Híd a megszűnt vasút felett: a MÁV és a NIF elment egymás mellett

Semmi szükség nem volt arra, hogy felüljáró épüljön az M6-os autópályán egy bezárt baranyai vasútvonal fölött - derül ki a MÁV válaszából. A vasúttársaságot azért kerestük meg, mert a sztrádádt építő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szerint a MÁV ragaszkodott a hídhoz.

Babos A.

Egy több mint tíz éve felszámolt vasútvonalhoz is épült felüljáró az M6-os autópályán, Véménd és Palotabozsok között - írtuk meg pár hete. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szerint a MÁV ragaszkodott a sztrádahídhoz. Furcsának találtuk, hogy a tíz éve megszűnt Pécs–Bátaszék vasútvonal szakaszt – ahol a sínek egy részét már fel is szedték – így óvja a vasúttársaság, ezért rákérdeztünk, szerepel-e közép- vagy hosszú távú terveikben a vasúti forgalom beindítása itt. A válasz kiábrándító volt: a MÁV 2020-ig szóló terveiben nem szerepel ez a szakasz, amelyet megszűntnek tekintenek.

A MÁV Zrt.-től megtudtuk: a Pécsvárad–Palotabozsok vonalszakasz a 2008 decemberében módosított vasúti törvényben már nem szerepel, gyakorlatilag ettől az időponttól tekinthető megszűntnek. A felüljáró engedélyezési tervére azonban a MÁV 2005. szeptember 29-én válaszolt, amikor a vonalat még nem tekinthették megszüntetettnek. Véleményük szerint a felüljáró építésének megkezdése előtt – bár nem írják, de nyilván a NIF Zrt. kezdeményezésére – szükséges lett volna egy új egyeztetés.

[caption id="" align="alignleft" width="334"] A MÁV szerint megszűntnek tekinthető a vasútvonal, amely fölé mégis autópályahíd épült
[/caption]

Elmondták azt is, hogy a MÁV hosszú távú, konkrét fejlesztési elképzelései 2020-ig terjednek, amelynek keretében 2013 után a Budapest–Pusztaszabolcs, Pusztaszabolcs–Pécs és a Dombóvár–Gyékényes vonalak felújítási programja szerepel Baranyát érintően.

A napokban jelentette be a kormány, hogy a „további kényszerű megszorítások” a MÁV-ot is érintik majd. Rákérdeztünk arra a vasúttársaságnál, hogy valóban megszüntetik-e most azokaz a mellékvonalakat – köztük baranyaiakat –, amelyekről 2006 óta beszélnek.

Erre azonban úgy válaszoltak, hogy „a MÁV hatékonyabb gazdálkodásának kialakítását célzó szakmai koncepciót a Közlekedési Minisztérium készíti elő saját elképzelései, és a vasúttársaságtól érkezett javaslatok alapján. A majdani kormánydöntést megalapozó előterjesztés tudomásunk szerint júliusban véglegesedhet”. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!