Gazdaság

2007.08.27. 17:12

Akadozik a kábel Pécsbányán és Pécsszabolcson

Ha három napon át nincs tévé vagy internet, az előfizető kötbért kap. Más a helyzet akkor, ha rövid ideig tartó szünetek fordulnak elő időről időre. Mint például Pécsszabolcson és Pécsbányán.

Babos Attila (Dunántúli Napló)

Általában hetvenkét óra áll a különböző szolgáltatók rendelkezésére, hogy kijavítsanak egy műszaki hibát, amely miatt ügyfelük esetleg kénytelen lemondani kedvenc sorozatáról, nem látja a győztes gólt, nem tudja letölteni az aktuális listavezető sztárcsapat albumát a világhálóról, vagy nem tudja felhívni a sok pénzzel kecsegtető kvízműsort. Ha elhúzódik a javítás, akkor kötbért kell fizetni, de a szolgáltatók ezt többnyire nem várják meg. Mivel nekik sem érdekük, hogy az ügyfelek sokáig elégedetlenkedjenek, még időben lépnek.

Más a helyzet az olyan kisebb meghibásodásokkal, amelyek esetenként nem tartanak tovább néhány óránál, ám folyamatosan jelentkeznek, akár havi több alkalommal is, és ennél fogva roppant bosszantóak.

Ilyen esetről számolt be egyik pécsszabolcsi olvasónk, Vráclai Ferencné. Kábeltévé-előfizetésük, és immár internet-előfizetésük is a UPC-nél van. A család áprilisban azért váltott át a kábeles internetre – annak ellenére, hogy korábban is volt gondjuk a tévéadás minőségével –, mert a két szolgáltatásra együtt jó ajánlatot kaptak, s megígérték nekik: a továbbiakban nem lesz probléma.

„Sajnos azóta gyakorta nem csak a tévét nem tudjuk nézni, de az internetet sem tudjuk használni” – mesélte panaszosunk, hozzátéve, hogy havonta egy-két alkalommal biztos, hogy jelentkezik a dupla hiba, amit ugyanakkor mindig viszonylag gyorsan kijavítanak.

A Pécsbányán élő T. M. is hasonló történetről számolt be. Azt mondja, már az egész utca gondolkodik azon, hogy visszamondja a telefonelőfizetését, miután két éve nem sikerül megoldani egy újra és újra jelentkező problémát.

„Korábban volt hívószám-kijelzés, sms-küldési lehetőség, és internet is, mára azonban telefonálni sem igen tudunk, mert gyakorta egyszerűen elmegy a vonal” – panaszolja T. M. „Úgy két éve, hogy meghibásodott az egyik tápegység, amelyet kicseréltek, azóta van gondunk. Ráadásul azt mondták a szerelők, hogy úgy 2010 előtt ne is számítsunk arra, hogy jobb lesz, mert ahhoz komoly fejlesztés, hálózatbővítés kellene” – közölte.

Hagymásy András, a UPC Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója úgy fogalmazott, a műszaki hiba nem packázás az ügyféllel. Nekik is érdekük, hogy ügyfeleik ne csalódjanak bennük. A konkrét esetet különösnek tartja, mivel Pécsszabolcson tavaly végzett cége egy jelentős fejlesztést, de azt mondta, természetesen mindig azon vannak, hogy ehhez hasonló ne fordulhasson elő.

Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője arról tájékoztatott, hogy a kis, folyamatos hibáknál fontos tényező a szolgáltatók által vállalt éves rendelkezésre állási idő. Eszerint ha egy cég mondjuk 95 százalékos rendelkezésre állásra kötelezte magát, szolgáltatását az év 95 százalékában kell biztosítania, különben szerződésszegést követ el, és az előfizető kötbérre jogosult. Az éves viszonyítás miatt azonban ritka, hogy valaki így pénzhez jusson. A gyakorlat szerint pedig annál magasabbak az előfizetési díjak, minél szigorúbb a vállalt rendelkezésre állási idő.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!