2022.02.19. 14:00
Érdemes a digitális ügyintézést választani az energiahivatal szerint
Az appokat érdemes letölteni és használni, mert jelentősen megkönnyítik a rezsifizetéssel kapcsolatos teendőket.
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, az MEKH arra hívja fel a fogyasztók figyelmét, hogy lehetőség szerint érdemes digitális platformokon intézni az energia- és közműszolgáltatásokkal kapcsolatos ügyeiket. Az online ügyintézés ugyanis gyors, kényelmes és környezetkímélő.
Szinte minden közműszolgáltatónak van már online ügyfélszolgálata, az elintézhető ügyek száma szolgáltatónként ugyan eltérő, mégis érdemes regisztrálni
– jelezte a MEKH.
Az online ügyfélszolgálaton keresztül fel lehet venni a kapcsolatot a szolgáltatóval, lehet üzenni, kérdéseket feltenni és biztonságos módon, az adathalász próbálkozásokat kivédve intézhető a számlák befizetése. Az online ügyintézés új formája a videós ügyfélszolgálat, amely szinte teljesen kiválthatja a személyes ügyfélszolgálat felkeresését. Az online ügyfélszolgálaton keresztüli beadványok írásos megkereséseknek minősülnek, a szolgáltatónak 15 napon belül meg kell válaszolnia az így érkezett leveleket.
A villamosenergia- és földgázszolgáltatók, valamint a nagy víziközmű-szolgáltatók elérhetővé tették felhasználóik részére mobilalkalmazásaikat is.
Ezeket az appokat érdemes letölteni és használni, mert jelentősen megkönnyítik a rezsifizetéssel kapcsolatos teendőket. Az applikációk számos funkcióval segítik a mérőállások és a számlák nyomon követését, a befizetések egyszerűsítését és az alapvető tájékozódást.
A lakossági felhasználók részére a MEKH fogyasztóvédelmi e-ügyfélszolgálatot is biztosít, amelyen keresztül vizsgálati kérelmet lehet benyújtani a megfelelő mellékletek csatolásával. Az e-ügyfélszolgálaton keresztül bárki felveheti a kapcsolatot a hivatallal, levelére a megadott e-mail címre érkezik válasz.
Borítóképünk illusztráció (Shutterstock)