2024.11.22. 20:00
Akár milliókat is kereshetsz a TikTok alkalmazással
A közelmúltban foglalkoztunk a Facebook-csoportok népszerűségével, ezúttal pedig egy újabb, Magyarországon is egyre népszerűbb közösségi platformot vizsgálunk. A TikTok a becslések szerint már idehaza is több, mint 2 millió felhasználóval rendelkezik.

Fotó: Freepik
Kétség sem fér hozzá, hogy napjaink egyik meghatározó közösségi platformja — a Facebook, az Instagram és a Youtube — mellett a TikTok videómegosztó, ahol szinte egy pillanat alatt elérhetünk több milliárd, a világ minden tájáról feltöltött rövid videót. Az alkalmazás azonban az elmúlt években túlnőtt azon, hogy csak egy egyszerű videós platformként tekintsünk rá, mára komoly pénzkeresési lehetőséget is jelent a felhasználók számára.

Fotó: Freepik/eugene barmin
TikTok karrier
A TikTok felhasználók 49% -a nő, míg 51% -a férfi. A legtöbben az Egyesült Államokban használják a TikTokot, de Magyarországon is átlépte a kétmilliót a regisztráltak száma. A felhasználók közel 70%-a 18 és 34 év közötti. A legnagyobb felhasználói csoport 17 és 25 év közötti, ahol az arány 38% -os. Ez nem feltétlenül vonatkozik azokra, akik a TikTokon nem csak videókat nézegetnek, hanem ők maguk gyártják napról napra a tartalmakat, és esetleg pénzt is keresnek az alkalmazással.
Hogy kereshetek pénzt a TikTokkal?
Közvetlenül a TikTok hirdetési platformján keresztül 2-3 centet kereshetsz 1000 megtekintésenként. Ez azt jelenti, hogy a posztok között megjelenő hirdetési videókból ahhoz, hogy 30$ azaz, kb. 10.000Ft-ot megkeressünk, milliós megtekintéssel kell rendelkeznünk. Akadnak azonban más alternatívák is, hogy bevételre tegyünk szert a TikTok által.
Van ebben több is, csak ügyesnek kell lennünk!
Nem igaz: néha egyszerűen semmit se kell tenned, és úgy is TikTok-sztár leszel. A TikTok pénzkeresés pofon egyszerű: beregisztrálunk, és a tartalmainknak köszönhetően feliratkozókra, majd előfizetőkre teszünk szert. Az élő közvetítések alkalmával — ehhez minimum 1000 feliratkozóval kell rendelkeznünk — a nézők dobhatnak nekünk ajándékokat, úgynevezett coinok (érme) segítségével, amelyeket a nézőknek meg kell vásárolni. A megszerzett coinokat a tartalomgyártó dollár árfolyamon átszámítva kapja meg, pontosabban csak egy bizonyos százalékát, mert a munkához platformot biztosító cég leveszi a sápot. Egy coin ára jelenleg körülbelül 5 forint. Ennek bizonyos százalékát váltja át a TikTok a tartalomgyártó javára, de ez függ a népszerűségtől is.

Fotó: TikTok
Párbajozni is lehet, és érdemes is
A legújabb formátum a TikTok Live párbaj, amely lényegében annyit jelent, hogy két tartalomgyártó feszül egymásnak egy közös élő adásban és mindkét félnek a rajongói dobálják az ajándékokat (a már említett coinokból), amelyekkel pontszámot szereznek, a párbaj lejártakor pedig a több pontot szerző TikTokker (tartalomgyártó) győz. Pontosabban mindkét fél nyer, hiszen a dobott ajándékokat természetesen a vesztes is megkapja – az egyetlen ember aki ezzel nem nyer, az a néző, mert túl sok érdemi tartalmat nem kap egy-egy ilyen párbajért.
Ki a fene dobna ajándékokat?
Nos igen, jogos a felvetés. Vajon ki a fene dobna azért ajándékot, hogy valaki ül egy székben, és beszél hozzánk egy élő videóban, mondhatni a semmiről? A válasz az, hogy bődületesen sok ember! A legnagyobb TikTok sztárok egy hét alatt akár milliós összegeket is megkeresnek, Magyarországon is sokan élnek már abból, hogy a nézők ajándékokkal halmozzák el őket.
Jelenleg ez számít a legnagyobb bevételi forrásnak a TikTokon, de akadnak egyéb alternatívák is:
- használhatod saját terméked marketingjére is (manapság egy nagy márka elképzelhetetlen TikTok profil nélkül)
- amennyiben sok a követőd, úgy bizonyos cégek megkereshetnek, hogy anyagi juttatásért cserébe reklámozd a termékeiket, lényegében ezek szponzorált tartalom néven futnak.
A techblogger.hu tavalyi adatai szerint körülbelül ennyit kerestek csak a posztjaikkal a legkövetettebb influenszerek a TikTokon.
Név | Fiók | Követők száma | Becsült posztonkénti bevétel (Ft) |
Jázmin Hollósi | @jazmin.hollosi | 731 K | 350.000 Ft |
Makovics Tina | @tinamakovics | 468 K | 200.000 Ft |
Szaniszló Péter | @szaniszlpter | 122 K | 50.000 Ft |
Varga Bettina | @varga.bettinaaa | 386 K | 150.000 Ft |
Hidvégi Gergő | @gergo.hidvegi | 136 K | 50.000 Ft |
Lara Schobert | @itslaraschobert | 380 K | 150.000 Ft |
Milán Szender | @milanszender | 577 K | 250.000 Ft |
Természetesen ezek a bevételek is adókötelesek, azonban a költséglevonások után is szép pénz maradhat a pénztárcánkban, amennyiben egy nagyobb, adakozókedvű követőtáborra teszünk szert.