Közösségi média

2024.11.22. 20:00

Akár milliókat is kereshetsz a TikTok alkalmazással

A közelmúltban foglalkoztunk a Facebook-csoportok népszerűségével, ezúttal pedig egy újabb, Magyarországon is egyre népszerűbb közösségi platformot vizsgálunk. A TikTok a becslések szerint már idehaza is több, mint 2 millió felhasználóval rendelkezik.

Akár milliókat is kereshetsz a TikTok alkalmazással

Fotó: Freepik

Kétség sem fér hozzá, hogy napjaink egyik meghatározó közösségi platformja — a Facebook, az Instagram és a Youtube — mellett a TikTok videómegosztó, ahol szinte egy pillanat alatt elérhetünk több milliárd, a világ minden tájáról feltöltött rövid videót. Az alkalmazás azonban az elmúlt években túlnőtt azon, hogy csak egy egyszerű videós platformként tekintsünk rá, mára komoly pénzkeresési lehetőséget is jelent a felhasználók számára. 

TikTok
A TikTok alkalmazásnak mára már itthon is több, mint 2 millió felhasználója van
Fotó: Freepik/eugene barmin

TikTok karrier 

A TikTok felhasználók 49% -a nő, míg 51% -a férfi. A legtöbben az Egyesült Államokban használják a TikTokot, de Magyarországon is átlépte a kétmilliót a regisztráltak száma. A felhasználók közel 70%-a 18 és 34 év közötti. A legnagyobb felhasználói csoport 17 és 25 év közötti, ahol az arány 38% -os. Ez nem feltétlenül vonatkozik azokra, akik a TikTokon nem csak videókat nézegetnek, hanem ők maguk gyártják napról napra a tartalmakat, és esetleg pénzt is keresnek az alkalmazással. 

Hogy kereshetek pénzt a TikTokkal?

Közvetlenül a TikTok hirdetési platformján keresztül 2-3 centet kereshetsz 1000 megtekintésenként. Ez azt jelenti, hogy a posztok között megjelenő hirdetési videókból ahhoz, hogy 30$ azaz, kb. 10.000Ft-ot megkeressünk, milliós megtekintéssel kell rendelkeznünk. Akadnak azonban más alternatívák is, hogy bevételre tegyünk szert a TikTok által.

Van ebben több is, csak ügyesnek kell lennünk! 

Nem igaz: néha egyszerűen semmit se kell tenned, és úgy is TikTok-sztár leszel. A TikTok pénzkeresés pofon egyszerű: beregisztrálunk, és a tartalmainknak köszönhetően feliratkozókra, majd előfizetőkre teszünk szert. Az élő közvetítések alkalmával — ehhez minimum 1000 feliratkozóval kell rendelkeznünk —  a nézők dobhatnak nekünk ajándékokat, úgynevezett coinok (érme) segítségével, amelyeket a nézőknek meg kell vásárolni. A megszerzett coinokat a tartalomgyártó dollár árfolyamon átszámítva kapja meg, pontosabban csak egy bizonyos százalékát, mert a munkához platformot biztosító cég leveszi a sápot. Egy coin ára jelenleg körülbelül 5 forint. Ennek bizonyos százalékát váltja át a TikTok a tartalomgyártó javára, de ez függ a népszerűségtől is. 

Coin
Ennyiért vehetünk jelenleg coinokat a TikTokon
Fotó: TikTok

 

Párbajozni is lehet, és érdemes is

A legújabb formátum a TikTok Live párbaj, amely lényegében annyit jelent, hogy két tartalomgyártó feszül egymásnak egy közös élő adásban és mindkét félnek a rajongói dobálják az ajándékokat (a már említett coinokból), amelyekkel pontszámot szereznek, a párbaj lejártakor pedig a több pontot szerző TikTokker (tartalomgyártó) győz. Pontosabban mindkét fél nyer, hiszen a dobott ajándékokat természetesen a vesztes is megkapja – az egyetlen ember aki ezzel nem nyer, az a néző, mert túl sok érdemi tartalmat nem kap egy-egy ilyen párbajért.

Ki a fene dobna ajándékokat?

Nos igen, jogos a felvetés. Vajon ki a fene dobna azért ajándékot, hogy valaki ül egy székben, és beszél hozzánk egy élő videóban, mondhatni a semmiről? A válasz az, hogy bődületesen sok ember! A legnagyobb TikTok sztárok egy hét alatt akár milliós összegeket is megkeresnek, Magyarországon is sokan élnek már abból, hogy a nézők ajándékokkal halmozzák el őket. 

Jelenleg ez számít a legnagyobb bevételi forrásnak a TikTokon, de akadnak egyéb alternatívák is:

  • használhatod saját terméked marketingjére is (manapság egy nagy márka elképzelhetetlen TikTok profil nélkül)
  • amennyiben sok a követőd, úgy bizonyos cégek megkereshetnek, hogy anyagi juttatásért cserébe reklámozd a termékeiket, lényegében ezek szponzorált tartalom néven futnak.

 

A techblogger.hu tavalyi adatai szerint körülbelül ennyit kerestek csak a posztjaikkal a legkövetettebb influenszerek a TikTokon.

NévFiókKövetők számaBecsült posztonkénti bevétel (Ft)
Jázmin Hollósi@jazmin.hollosi731 K350.000 Ft
Makovics Tina@tinamakovics468 K200.000 Ft
Szaniszló Péter@szaniszlpter122 K50.000 Ft
Varga Bettina@varga.bettinaaa386 K150.000 Ft
Hidvégi Gergő@gergo.hidvegi136 K50.000 Ft
Lara Schobert@itslaraschobert380 K150.000 Ft
Milán Szender@milanszender577 K250.000 Ft

 

Természetesen ezek a bevételek is adókötelesek, azonban a költséglevonások után is szép pénz maradhat a pénztárcánkban, amennyiben egy nagyobb, adakozókedvű követőtáborra teszünk szert. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!