Elégedetlen ügyfelek

2021.03.25. 14:00

Így mentették meg a posta bezárását a falvakban

Már négy baranyai településen a Takarékbankban intézhetik a lakók a postai ügyeket. Ezt sokan nem fogadták örömmel, ráadásul a szolgáltatás minőségével sem mindig elégedettek az ügyfelek.

Rajnai-Zsíros Krisztina

2020.01.17. Kiskorpád Bezár, fedél nélkül marad a falu postája A jövőben a Magyar Posta Zrt. mobilpostával biztosítaná a szolgáltatást a településen, mert nem kötelesek 1000 lélekszám alatt fix postát üzemeltetni. Fotó: Lang Róbert LR Somogyi Hírlap

Fotó: Lang Róbert

A Magyar Posta és a Takarékbank együttműködésének köszönhetően országszerte 19 településen költözött a bankba a posta, vagyis a pénzintézet fiókjában lehet a postai szolgáltatásokat is igénybe venni. Az ezzel kapcsolatos első tapasztalatok nem voltak túl kedvezőek, sokat kellett várakozni, torlódás volt, lassabb volt az ügyintézés.

Olvasónk arról számolt be, hogy az ügyintézés kétszer-háromszor annyi időt vesz igénybe, mint korábban a postán, illetve előfordult az is, hogy a lassúságot a kellő felkészültség hiánya is fokozta.

Lapunkban novemberben számoltunk be a bank és a posta közös programjáról, akkor azonban még igen szűkszavúan válaszolt kérdéseinkre a két szervezet, még azt sem árulták el, hány baranyai települést érint az „összevonás”.

Újpetrén olyan rémhír is keringett, hogy bezár a posta, az önkormányzat tájékoztatta a lakosságot a várható változásokról.

A szederkényi önkormányzathoz is érkeztek korábban ezzel kapcsolatos panaszok, ugyanakkor, mint máshol, itt sem volt az önkormányzatnak semmiféle ráhatása, de még véleményezési lehetősége sem erre a folyamatra.

Sőt, mint elmondták, még 2019 őszén megkeresték a posta illetékes vezetőjét, hogy újítsák fel a postahivatal épületét, vagy legalább fessenek ki, mert siralmas esztétikai állapotban van az épület. Válaszul a posta akkor azt írta, hogy erre nincs semmilyen anyagi fedezetük, sőt arra is számítani kell, hogy végleg megszüntetik a faluban a postahivatalt.

Ezután a kisebbik rossz történt, amikor a szolgáltatást a bankba költöztették.

A lakossági panaszokat ezután is jelezte az önkormányzat a szervezet felé, akik egyrészt türelmet kértek, másrészt javasolták a lakóknak, hogy a fizetési határidők figyelembe vételével ne egy, hanem több csekkel érkezzenek (kevesebbszer), vagy éljenek a bank által kínált beszedési megbízással, így csökkenthető a fiók forgalma.

 

Az elérhető szolgáltatás a cél

A Magyar Posta és a Takarékbank közös programjában országszerte 19 település érintett.

Megyénkben Újpetrén, Dunaszekcsőn, Mecseknádasdon és Szederkényben látja el a helyi takarékfiók a postai szolgáltatásokat is.

Mint kérdésünkre válaszolták, a Takarékbanki fiókokban a bank munkavállalói dolgoznak, akik postás szakmai képzést kaptak.

A cél, hogy a kistelepüléseken a szolgáltatások hosszú távon elérhetők legyenek, és az ellátás színvonala javuljon. Mint fogalmaztak, az érintett településeken kezdetben előfordulhattak nehézségek, de a megfelelő rutin megszerzésével és gyakorlat kialakításával sikerült a problémákat kiküszöbölni.

Folyamatosan figyelik és értékelik a program alakulását, és várják az ügyfelek visszajelzéseit.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában