Magától is képes lenne menni

2021.11.16. 17:30

Pécsett már bárki beülhet egy Teslába, aki ügyesen választ taxit

Tesla. De nem ám a lemezjátszó az egykor volt Csehszlovákiából! Elektromos autó, amerikai fejlesztési tapasztalatokkal, kínai gyártósorról. Mindez Pécsett, egy taxis, Nyitrai Attila tulajdonában, aki az egyik taxis társaság alvállalkozója.

Pucz Péter (forrás: Pécsi Újság.hu)

Fotó: D. É.

– Már hosszú ideje tanulmányoztam az elektromos autókat a világhálón – árulta el a tulajdonos, Nyitrai Attila a Pécsi Újság.hu hírportálnak. – Tudtam, ha villanyhajtású járművet veszek, az csupán egy Tesla lehet. Mindenki az árára kíváncsi, de a modell minden adata megtalálható az interneten. A lényeg, hogy a taxisok számára hirdettek egy állami támogatású pályázatot. Annyiba került, mintha vettem volna egy jó minőségű, hagyományos, új autót.

– Mégis, megérte?

– Alig négy hét elteltével, ötezer kilométer megtétele után kijelenthetem, az autózás más értelmet kapott, mint amit eddig hittem róla. Látszólag ezzel is ugyanúgy lehet haladni, mint egy benzinmotorral, mégis más. Könnyű megszokni, de akadnak fontos eltérések. Más a gyorsulása, illetve a lassulása. Érthetően elfogult vagyok vele, de mindenben kiváló.

– Utasokat fuvarozni azért jelentősen olcsóbb keretek között is lehetne.

– Valóban, így igaz. De ha már rengeteg időt töltök el valahol, akkor nem mindegy, milyenek a körülmények. Ebben még állni is más, mint a korábbi járműveimben. A beszállók közül sokan felismerik a márkát. Akik nem műszaki beállítottságúak, azok csak azt érzékelik, nem akárhová kerültek, akaratuktól függetlenül.

– Kétségtelen, nem egy 1200-as Lada benyomását kelti, bárhonnan is nézzük. De mit tud?

– Mindent, de még annál is többet. Olyan biztonságot nyújt, amiről korábban még álmodni sem lehetett. Mindent lát. Nyolc kamera továbbítja az információkat a fedélzeti számítógépre, onnan pedig a sofőr felé megy a jelentés.

– Magától is megy? Mert akkor oda a vezetés élménye!

– Képes lenne az önálló közlekedésre, ám ahhoz a komputer másik szoftverét kellene megvásárolni. Magyarországon, de még egész Európában fejlesztés alatt áll a dolog, folyamatban van az engedélyezése. Tehát még várni kell rá.

– Látva az üzemanyagárakat, dagadhat a keble.

– Nyilván nem mindegy, mi mennyibe kerül. Nálam a hajtóanyag tényleg olcsó. De ne feledjük, a taxik esetében a kötelező biztosítás, meg a casco nem csekély tétel. Ezt képtelenség elkerülni, mégis azt mondom, valamit valamiért. Nem túlságosan régóta létezik magyarországi képviselete a típusnak. Korábban egy kötelező szervizre Ausztriáig ment minden tulajdonos. Ma elég Budapestig autózni. De ingyen megúszni nem lehet a minőséget. Eddig ismeretlen közegben járunk, a magunk nemében úttörőnek számítunk. Ez szintén vonzó a történetben.

Négy hónapot várt az autóra

Az 1976-ban Pécsett született Nyitrai Attila a helyi 508-as számú szakmunkásképzőben szerzett bizonyítványt, víz- és fűtésszerelő szakmában. Dolgozott felvonószerelőként is, több évig élt külföldön. Immár hetedik éve fuvaros. Most egy Tesla Model 3-ast vezet, amire összesen négy hónapot kellett várnia, mire átvehette.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!