2022.08.18. 14:00
Babonából nem adott interjút a román pilóta (Galéria)
Nagy volt az izgalom csütörtök délelőtt a Magnus Aircraft Zrt. pogányi székhelyén, ugyanis egy rekordra készülnek.
Magyar repülőgépgyártóként első alkalommal, vállalatunk Fusion 212 repülőgépe egy kontinenseket átívelő ferry flight-ot hajt végre Magyarországról indulva, hogy Európát és az Atlanti-óceánt a levegőben átszelve, megérkezzen az amerikai kontinensre
- írta sajtómeghívójában a pogányi székhelyű Magnus Aircraft Zrt. cég.
– Felnőttünk és megérkeztünk. Magyar fejlesztésű, magyar termékkel átrepüljük az Atlanti óceánt, ráadásul egy olyan tanúsítással rendelkező repülőgéppel, ami a világon egyedülálló, hiszen a repülőgépünk megkapta a vészhelyzeti képzést, a műrepülő képzés alkalmas tanúsítást az amerikai légi hatóságtól – mondotta Boros László a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója csütörtök délelőtt, aki azt is hozzátette, hogy a UL Power belga motorral ilyen Atlanti óceánon átrepülést még senki nemvégzett.
A felhők felett pár méterrel
Fotók: Löffler PéterA második fontos szempont, hogy a cég projektjéhez számos helyi vállalkozás és a kamara is csatlakozott. Így mint a cég igazgatója kiemelte, közösen megtudják mutatni, hogy mire képes Baranya, illetve van értelme a megyében maradni a fiataloknak, mivel van jövőkép. A repülőgép csütörtökön indult kontinenseket átívelő repülésére, és öt vagy hét nap alatt megérkezik Belgiumon, Izlandon, Grönlandon, Kanadán keresztül New Yorkba, majd a keleti parton számos bemutatót tartva a floridai DeLandbe, a Magnus leányvállalatának összeszerelő üzemének központjába.
A repülőgép pilótájával, a román Roy Ritterrel szerettünk volna interjút készíteni az indulás előtt, de mint megtudtuk, minden pilótának van valamilyen babonája, és ebben ő sem kivétel. Roy Ritter a repülés előtt nem szeret fényképezkedni, nyilatkozni, így csak később, egy másik magyar reptéren száll a gépbe, és indul a hosszú útra. A legnagyobb nehézségre a grönlandi és kanadai szakaszon vár a pilótára, ahol nemcsak kilométerekkel, hanem a széllel is meg kell küzdenie.
A biztonság is szempont volt
Az Atlanti óceán átrepülése miatt át kellett alakítani a Fusion 212 repülőgépet. Egy póttankot is beszereltek, ezzel közel 1600-1800 kilométert tud megtenni a repülő, illetve számos szabálynak is meg kellett felelnie, ami kisebb-nagyobb átalakítást vont maga után. A biztonság is figyeltek: mentőcsónak, mentőernyő, és egy műholdas telefont is kapott a román pilóta.