Meg kell szokni

2022.09.02. 12:34

Kimaradt a pécsi gyorsjárat, helyette heringjáratot kaptak az utasok

A Tüke Busz Zrt. szeptembertől érvényes új menetrendjével nem mindenki elégedett, de a cég vezérigazgatója szerint az első két napon jól vizsgáztak, és szerinte a zsúfoltsághoz hozzá kell szokni.

B. M.

Fotó: AS

Már egy ideje érezhetik a pécsi utasok annak hatását, amelybe a szocialista-DK-s önkormányzat vezette a Tüke Busz Zrt.-t, hiszen ahogy várható volt, nemcsak a nyáron volt nehéz járatkimaradások nélkül tartani a menetrendet. A baloldal által csak "megerősített" nyári menetrendnek nevezett rendszerről már az első napokban megérkeztek az olvasói vélemények.

Kertvárosban például azzal kellett máris szembesülniük az utasoknak, hogy az amúgy "megváltásként" bevezetett 109E járat egyik péntek reggeli busza egyszerűen csak úgy kimaradt. A Littke József utcai megállóban ragadt olvasónk elmondta, hogy nagyjából félórát várakozott a buszra, mert ugyan jött két másik jelzésű busz is, azokra azonban nem fért fel, mert mindkettő zsúfolásig tele volt. Az egyik ráadásul a reggeli csúcsban igazi heringjárat volt, hiszen szóló kocsit küldtek a csuklós helyett, holott még az is zsúfolt szokott lenni. 

Bánkuti István, a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója azt mondta lapunknak, hogy valóban, műszaki problémák – meghibásodott hűtőrendszer – miatt maradt ki az említett járat, és több időt vett igénybe, mire egy másik buszt be tudtak állítani. A vezérigazgató ugyanakkor azt is kiemelte, hogy az elmúlt két napban összesen három járatkimaradásuk volt, ami jónak mondható, hiszen elmondása szerint a csúcsidőszakban nem csökkentették a járatok számát a tavaszi, tavaly őszi menetrendhez képest. 

– Összességben büszke vagyok arra, hogy a reggeli csúcsban csak ennyi volt a kimaradásunk, nagyon odafigyeltünk, de nyilván lesz még reklamáció. Sajnos a jövőben hozzá kell ahhoz szokni, hogy a tömegközlekedés zsúfoltsággal jár, főként a koronavírus járvány időszakához képest. Benne van a pakliban, hogy ez előfordul; még Japánban is úgy tuszkolják fel az embereket a metrókra 

– tette hozzá a vezérigazgató, aki elmondta, hogy figyelik azt is, hogyha valahol szükség van rá, akkor be tudjanak avatkozni. 

Egyébként lapunk forrásai szerint már a nyári menetrendben is azért voltak kimaradások, mert a sofőröket nem egyszer arra utasították, hogy még egy-egy vonalra induljanak el a másik mellett, ezért nem volt arra esély, hogy tartani tudják az eredeti tervet. 

Mindennek alapvetően a sofőrhiány az oka, ami viszont abból fakad, hogy a buszvezetők inkább olyan vállalatokhoz mennek dolgozni, ahol többet lehet keresni. Az elvándorlás okozta problémára már régóta igyekszik rávilágítani a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) és a nemzeti oldal, de ahogyan a fideszes frakcióvezető, Csizmadia Péter meglátásait, úgy a SZAKSZ kérését is hosszú ideig nem akarta komolyan venni a pécsi önkormányzat. A SZAKSZ már hónapokkal ezelőtt az alapórabér 1265 forintról 1600 forintra történő megemelését kérte. Ezt azonban azóta sem kapták meg, jelenleg 1500 forintnál járnak. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában