Radiátorvizit

2022.11.30. 07:00

Hideg lakásokra panaszkodnak a lakók

Több pécsi olvasónk panaszkodott a Kertvárosból, Uránvárosból és a belvárosban, hogy a távfűtéses lakásukban akárhogy tekerik a termosztatot a radiátoron, a meleg nem járja át a lakásukat. Utánajártunk, mi lehet ennek az oka.

Zsigmond József

Fotó: Pesti Tamás

Miért van hideg a lakásomban. Bárhogy tekerem a termosztatot, a radiátor nem és nem akar forróbb lenni

- panaszkodott uránvárosi olvasónk, de hasonló panaszok érkeztek a Kertvárosból és belvárosból is.

– Számos oka lehet annak, hogy a lakók hidegnek érzik a radiátorokat. Átmeneti időszakokban, erősebb nappali felmelegedéskor, ha a megkívánt belső hőmérséklet alig haladja meg az épületen kívüli hőmérsékletet, akkor a fűtőtest hőmérséklete tapintásra hidegnek is tűnhet, annak ellenére, hogy a fűtés megfelelően működik – említette meg megkeresésünkre Rozsos Rózsa, a Pécsi Távfűtő Kft. (PÉTÁV) vállalat- és ügyfélkapcsolati menedzsere, aki kitért arra is, hogy az is előfordulhat, hogy a felhasználók tulajdonában lévő fűtési berendezések meghibásodása okozza a fűtési elégtelenséget, például levegős a rendszer, meghibásodtak vagy leragadtak a termosztatikus radiátorszelepek, elromlott az automata légtelenítő.

A lakóközösségek tulajdonában lévő fűtési berendezések karbantartása a lakóközösségek feladata, de PÉTÁV-tól is lehet ajánlatot kérni a szükséges munkák elvégzésére. Mint megtudtuk, az is előfordulhat, hogy a lakóközösség képviselője kérte az épület hőmérsékletének csökkentését, vagy egy külső kivitelező a lakók megbízásából munkát végzett az épületben, amihez a fűtési rendszert üríteni kellett, ilyenkor több óra is eltelhet, amíg helyreáll a megszokott szolgáltatás. 

Hol tehetek panaszt?

A Pécsi Távfűtő Kft. azt tanácsolja ügyfeleinknek, hogyha bármilyen fűtési elégtelenséget, meghibásodást tapasztalnak otthonaikban a távfűtésben, akkor keressék az ügyfélszolgálatukat, vagy hívják a 0-24 órában elérhető hibabejelentő számát. Rozsos Rózsa, a Pécsi Távfűtő Kft. vállalat- és ügyfélkapcsolati menedzsere megemlítette, hogy munkatársaik a helyszínen tudják megállapítani a hiba okát. A PÉTÁV ügyfélszolgálatát a 72/503-402 számon, míg a műszaki hiba bejelentése a cég zöld számán, 80/284-500 érhető el, de arra is van lehetőség, hogy az ügyfélszolgálat e-mail címén: [email protected] tegyenek bejelentést a meghibásodásról, vagy panaszról a távfűtéses lakásokban élők. 

A hő nem változott

Arra a kérdésünkre, hogy előfordulhat-e az, amit több olvasónk megemlített, hogy a központban állították át a szabályzókat, és csak egy bizonyos fokig melegszenek a radiátorok, erre a Pécsi Távfűtő Kft-től azt a választ kaptuk, hogy ez nem lehetséges, mert mint írták: a központi teljesítménycsökkentés nem történt. A fél évszázados múltra visszatekintő PÉTÁV több mint harmincegyezer lakás, közel ötszáz intézmény és több száz egyéb ingatlan fűtéséről és melegvíz ellátásáról gondoskodik Pécsen. A távhőszolgáltató 130 kilométer hosszú vezetékrendszeren keresztül, 675 saját hőközpont üzemeltetésével és 112 felhasználói tulajdonú hőközpont ellátásával szolgálja ki ügyfeleit.
 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában