A jövőben betegen is a volán mögé ülnek?

2023.01.30. 15:48

Háborognak a sofőrök, mert a rezsitámogatást differenciáltan osztották ki a Tüke Busznál

Differenciáltan – ezt a szép jelzőt használták arra a sofőrök szerint, amikor valójában a Tüke Busz Zrt.-nél a polgármester által beígért rezsitámogatást csökkentették valamilyen indokkal. Volt olyan, aki munkahelyi balesete miatt kapott kevesebbet – mondta portálunknak az egyik érintett sofőr.

B. M.

Illusztráció

Fotó: Löffler Péter

„Döntöttünk a közgyűlésen a Tüke Busz dolgozóinak energiatámogatásáról: a fizetésükön felül novemberben egyszeri bruttó 80 ezer forint, míg decemberben egyszeri bruttó 140 ezer forintnyi energiatámogatásban részesülnek” – még mindig ez olvasható Péterffy Attila baloldali pécsi polgármester hivatalos közösségi oldalán. 

De a propagandistái a közleményükben is úgy fogalmaztak, hogy „egyszeri energiatámogatást nyújt az önkormányzat”, ami „hathatós anyagi segítséget jelent”. Csakhogy kiderült, a dolgozók korántsem kaphatták meg ezt az egyszeri támogatást egyformán, hiszen a sofőrök szerint nekiláttak „differenciáltan” kiosztani a pénzt.

Az egyik Tüke Busznál dolgozó sofőr szerint ők úgy gondolták, hogy nem egyfajta év végi jutalomként, pulykapénzként tekintenek erre, hanem valóban egységesen mindenkinek járó rezsitámogatásként.

– Van olyan kollégánk, aki munkahelyi baleset miatt volt tovább táppénzen, ami miatt kevesebbet kapott, de különböző egyéb indokokkal is kevesebbet utaltak – mondta. – Felmerül a kérdés, hogy akkor legközelebb covidosan, betegen inkább menjünk munkába, hogy megkapjuk a támogatást? – fogalmazott. A buszvezetők csalódottságát Raposa Gábor, a Tüke Busznál működő Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) alapszervezetének az elnöke is megerősítette, aki szerint valóban azt érzékelték a bejelentés után, hogy ez a pénz egységesen jár, de aztán mégsem így történt, ami főként abban az esetben volt ez fájó, amikor valaki táppénz miatt egyébként is kevesebbet keresett.

A szocialista-DK-s városvezetés a döntés után azt már kevésbé verte nagydobra, hogy a nettó 150 ezer forintos támogatást a teljes munkaidős autóbuszvezetők kaphatták csak meg, a részmunkaidős 6 órás állásban lévők az összeg 80 százalékát, a négyórásban dolgozók a támogatás felét, aki pedig 30 napon túl volt táppénzen, az időarányosan kevesebbet.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában