Ők a kormányablakok új arcai

2023.03.03. 10:15

Átvették okleveleiket a Baranya Vármegyei Kormányhivatal kormányablak-ügyintéző képzésének végzősei

Az elmúlt hónapokban az országban több mint 500 kormányhivatali tisztviselő oktatását és vizsgáztatását tette lehetővé a Miniszterelnökség koordinációjával megvalósuló „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” elnevezésű kiemelt projekt.

bama.hu

A programban a Baranya Vármegyei Kormányhivatal munkatársai közül az idei év elején 21 fő tett sikeres vizsgát és vehette át kormányablak-ügyintézői bizonyítványát március 2-án, Pécsett.

A közigazgatás hatékony működéséhez elengedhetetlen az ott dolgozók folyamatos képzése, mivel a változó jogszabályi környezet megköveteli a naprakész információk elsajátítását. Az így megvalósuló fejlesztések a szolgáltatói szemléletű feladatellátáshoz szükséges intézményi és személyi feltételek javítását szolgálják.

Az elmúlt időszak változásait figyelembe véve a kormányablak-ügyintézői képzés a 2021. évben megújult alapokon, a szakmai igényeknek megfelelően indult újra. A közszolgálati továbbképzésből és az úgynevezett munkába illesztő képzésből álló oktatási anyagot azzal a céllal dolgozták ki, hogy mindenütt felkészült és elhivatott munkatársak fogadják az ügyfeleket a kormányablakokban. Ennek érdekében a jelentkezők ezúttal is részt vettek a Nemzeti Közszolgálati Egyetem e-learning típusú képzésén, majd a kormányhivatal által szervezett 14 napos jelenléti oktatáson, emellett tapasztalt ügyfélszolgálati mentorok is segítették őket.

A képzésen résztvevők számos kormányhivatali ügyintézési témakörben mélyíthették el tudásukat: megismerték többek között az okmányirodai szakrendszerek (pl. személyazonosító igazolvány, útlevél ügyintézés, járműigazgatási ügyintézés) működését, de részletes tájékoztatást kaptak a családtámogatási, az egészségbiztosítási ellátásokkal kapcsolatos feladatokról is.

Baranya megyében a sikeresen vizsgázókat dr. Horváth Zoltán főispán és Müllerné dr. Juhos Bernadett főigazgató mellett – a Miniszterelnökség képviseletében – dr. Domokos Péter, a Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa is köszöntötte.

Mint azt az oklevélátadó ünnepségen dr. Horváth Zoltán elmondta, nagyon fontosnak tartja, hogy a kormányablakokban felkészült, a jogszabályi változásokat folyamatosan követő és ismerő ügyintézők fogadják az ügyfeleket, mert csak így teremthető meg az az átlátható, strukturált, hatékony, ügyfélbarát közigazgatás, amelynek kialakítását a Kormány a kormányhivatalok 2011. évi létrehozásakor célul tűzte.

Dr. Domokos Péter arról beszélt, hogy a kormányablak-hálózat fejlesztése az elmúlt tíz évben folyamatosan zajlott. Az országban jelenleg 314 modern ügyfélszolgálat várja az ügyfeleket, és ezek eléréséhez senkinek nem kell 14 km-nél messzebbre utaznia otthonától, sőt, a Baranyában is rendkívül népszerű kormányablakbuszoknak köszönhetően akár a legkisebb településen is elérhetők a KAB-szolgáltatások. Hozzátette: a legtökéletesebb jogi, szervezeti, infrastrukturális fejlesztés, a legmodernebb kormányablak sem érne sokat a benne dolgozó, az ügyfeleket nagy hivatástudattal, szakmai felkészültséggel kiszolgáló ügyintézők nélkül, akiknek a munkája nagyban hozzájárul az állampolgárok elégedettségéhez.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!