2024.12.26. 07:00
Air fryerrel főzöl karácsonykor? Ezt mindenképp tudnod kell!
A 21. század egyik legnagyobb vívmánya kétségtelenül az air fryer eszköz. A tudósok és a hozzáértők esküsznek rá, hogy az ételek elkészítésének az egyik legegészségesebb módja a légkeveréses masina használata.
A pécsi vásárlók körében is népszerű az air fryer, azaz a forrólevegős fritőz, a legtöbb elektronikai és háztartási eszközt árusító szaküzlet kínálatában megtalálható. Azonban, úgy tűnik, ennek is lehetnek furcsa árnyoldalai. 2024-ben a technika fejlődésével a csalók és a különböző kémszoftverek is fejlődnek, ez ellen pedig nagyon nehéz védekezni. Arra viszont nem gondoltunk volna, hogy a legújabb fenyegetést az air fryer jelenti majd személyes adatainkra, privát életünkre. Egy brit fogyasztóvédelmi szervezet foglalkozott a témával, miszerint a légkeveréses sütők lehallgatnak, személyes adatok gyűjtenek rólunk, és azokat marketingcélokra visszaküldik Kínába.
Lehallgat az air fryer?
A legmodernebb air fryer eszközök már képesek összekapcsolódni az okostelefonokkal, egyéb okoseszközeinkkel is. A fent említett szervezet kutatói három népszerű air fryer márkát vizsgáltak, végül megállapították, hogy mindegyik engedélyt kért a felhasználó telefonján keresztül hangfelvétel készítésére, de azt nem írták le, hogy miért van erre szükség.
A forrólevegős sütő eszközök a felhasználók személyes adatait Kínában található szerverekre küldik vissza – írja a TheRegister. Az egyik sütő a nemet és a születési dátumot akarta tudni, egyes sütők applikációjáról pedig megállapították, hogy kapcsolatban állhatnak a legnagyobb közösségi médiás felületekkel. Az eszközök ugyanakkor ezt az adatvédelmi tájékoztatóban jelezték, így érdemes tájékozódni első körben, mielőtt vásárlásra szánnák el magunkat.
Bevallották, hogy kémkedik az air fryer utánunk
A közelmúltban egy amerikai marketingcég is elismerte, hogy lehallgatnak minket a legmodernebb forrólevegős fritőz eszközök, hozzáfér a telefonok és tévék mikrofonjához, és lehallgatja a felhasználók beszélgetéseit, melyben a Google, az Amazon, a Microsoft és a Meta (Facebook) is aktív partnerei.
A lehallgatás apropója, hogy feltárják a felhasználók kereskedelmi ízlését. A CMG által kifejlesztett technológia a mesterséges intelligencia segítségével értelmezi, hogy a felhasználó mikor kezdeményez kereskedelmi szempontból érdekes beszélgetést. A marketingcég érvelése valójában az, hogy maga a felhasználó adja beleegyezését az aktív lehallgatáshoz minden alkalommal, amikor telepít egy alkalmazást, és engedélyt ad a mikrofon, a kamera és a telefon vagy a televízió egyéb funkciói által gyűjtött adatokhoz való hozzáférésre.