Reakció

2025.01.16. 17:30

Mit mond az Ügyfélkapu+ és DÁP fejlesztő cége a problémákra?

Az elmúlt napokban megrohamozták a Baranya Vármegyei Kormányhivatal különböző irodáit. Rengeteg problémát jeleztek olvasóink az Ügyfélkapu rendszer átállásával kapcsolatban, a fejlesztő cég reagált is.

Az Ügyfélkapu Plusz regisztrációban nincs semmi bonyolult, csak el kell figyelmesen olvasni a tudnivalókat

Forrás: MW

Az ügyfélkapus átállás hajrájában olvasóink részéről több komoly kérdés is felmerült a Digitális Állampolgár Program (DÁP) alkalmazás és az Ügyfélkapu+ program kapcsán, ezekkel kerestük meg a programokat fejlesztő céget, az IdomSoft Zrt.-t. 

ügyfélkapu, DÁP, baranya
Új lehetőség is van az Ügyfélkapu+ regisztrációra! - Fotó: MW

Az alábbi gondokra vártuk a választ: 

  • Próbálták magukat a 2021. június 23. után kiállított eSzemélyi igazolványukkal – amit korábban aktiváltak és PIN-kódjukat is tudták – online azonosítani, de ez sikertelen volt. Volt, aki kormányhivatalban kért segítséget, de ott sem tudtak neki segíteni. 
  • Felmerült az is, hogy aki közvetlenül DÁP-ra regisztrált és kihagyta az Ügyfélkapu+-t, nem tudja, miként törölje a regisztrációt, hogyha elveszne a telefonja, mert állítása szerint nem kapott törlőkódot. 
  • Mástól azt tudtuk meg, hogy szerinte a DÁP-ot nem lehetne telefonra és tabletre egyszerre regisztrálni, ehhez képest neki ez sikerült. 
  • Mi a helyzet akkor, hogyha az Ügyfélkapu+ törlőkódja eltűnik?

Így lehet elveszett mobil esetében a DÁP-ot törölni!

A cég válasza szerint a dap.gov.hu oldal Gyakori kérdések rovatában is elérhető információ alapján a (DÁP) alkalmazást elveszett vagy ellopott készülék esetén érdemes letiltani. Ezt a dap.gov.hu/bejelentkezes oldalon kezdeményezheti a felhasználó, a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban használt e-mail címe, mobilszáma és a születési dátuma megadásával. 

Az itt megadott e-mail címére a felhasználó megkapja az eszköz eltávolításához szükséges linket, a linkre kattintva megjelennek a DÁP-ba regisztrált eszközei, ezek közül kell kiválasztani azt, amelyiket törölni szeretné. Az eszköz eltávolítása után az adott készüléken már nem lehet belépni a mobilalkalmazásba.

Lehet több készüléken is!

Nincs olyan kikötés, hogy egy felhasználónak ne lehetne több eszközén is DÁP alkalmazása. Bármennyi készüléken használható, ha a készülék megfelel a rendszerkövetelményeknek. Fontos, hogy minden készüléken, amin a felhasználó használni szeretné az alkalmazást, össze kell kapcsolnia a személyazonosságával, azaz el kell végeznie a regisztrációt.

Időszaki hiba lehet 

A DÁP eSzemélyivel történő regisztrációjakor lehet szükség a személyazonosító okmány szkennelésére – ez csak a 2021. június 23. után kiállított, aktivált eSzemélyikkel érhető el. 

Az ehhez szükséges NFC-szkennelés legtöbbször akkor nem működik, ha elmozdul a kártya, minden egyéb technikai fennakadás időszakos hiba lehet, amire általános érvényű megoldást nem tudnak adni. Az IdomSoft szerint dolgoznak azon, hogy egyszerűbbé tegyék a chipbeolvasást. Ugyanakkor kormányablakos regisztrációhoz nincsen szükség az okmány fényképezésére vagy szkennelésére, ez nem része a regisztrációs folyamatnak. 

Ha a kormányablakban nem sikerült a regisztráció, annak más oka lehet, például valamilyen adatbázishiba, ám az ilyen eseteket csak egyedileg, az ügyfél adatainak ismeretében tudják feltárni a 1818-as számon vagy a [email protected] e-mail címen elérhető ügyfélszolgálaton.

Ha nem változtatunk, akkor nem férünk hozzá az adatokhoz

A DÁP mobilalkalmazásba vagy Ügyfélkapu+-ra regisztrálni bármeddig lehet, ezt nem érintette a január 15-i határidő. Azért fontos addig elvégezni vagy az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP regisztrációt, mert ezek hiányában nem tudunk belépni az elektronikus ügyintézési felületeire (például tudjuk elolvasni a tárhelyre érkezett hivatalos, sok esetben határidős értesítéseket). Az Ügyfélkapu+ bekapcsolását az ugyfelkapu.gov.hu felületen lehet elvégezni.

Ha elveszik a törlőkód...

Új Ügyfélkapu+ törlőkódot kormányablakban személyesen tudnak igényelni az állampolgárok. Ezzel kapcsolatban az Ügyfélkapu+ban  felületen tud bővebben tájékozódni.

E-maillel is lehet Ügyfélkapu+ kódot kapni

Nem szükséges letölteni már az autentikációs alkalmazást a telefonra ahhoz, hogy az Ügyfélkapu+-ra regisztráljunk, már lehetséges e-mailes kóddal is regisztrálni.  

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában