2025.01.16. 17:30
Mit mond az Ügyfélkapu+ és DÁP fejlesztő cége a problémákra?
Az elmúlt napokban megrohamozták a Baranya Vármegyei Kormányhivatal különböző irodáit. Rengeteg problémát jeleztek olvasóink az Ügyfélkapu rendszer átállásával kapcsolatban, a fejlesztő cég reagált is.

Az Ügyfélkapu Plusz regisztrációban nincs semmi bonyolult, csak el kell figyelmesen olvasni a tudnivalókat
Forrás: MW
Az ügyfélkapus átállás hajrájában olvasóink részéről több komoly kérdés is felmerült a Digitális Állampolgár Program (DÁP) alkalmazás és az Ügyfélkapu+ program kapcsán, ezekkel kerestük meg a programokat fejlesztő céget, az IdomSoft Zrt.-t.

Az alábbi gondokra vártuk a választ:
- Próbálták magukat a 2021. június 23. után kiállított eSzemélyi igazolványukkal – amit korábban aktiváltak és PIN-kódjukat is tudták – online azonosítani, de ez sikertelen volt. Volt, aki kormányhivatalban kért segítséget, de ott sem tudtak neki segíteni.
- Felmerült az is, hogy aki közvetlenül DÁP-ra regisztrált és kihagyta az Ügyfélkapu+-t, nem tudja, miként törölje a regisztrációt, hogyha elveszne a telefonja, mert állítása szerint nem kapott törlőkódot.
- Mástól azt tudtuk meg, hogy szerinte a DÁP-ot nem lehetne telefonra és tabletre egyszerre regisztrálni, ehhez képest neki ez sikerült.
- Mi a helyzet akkor, hogyha az Ügyfélkapu+ törlőkódja eltűnik?
Így lehet elveszett mobil esetében a DÁP-ot törölni!
A cég válasza szerint a dap.gov.hu oldal Gyakori kérdések rovatában is elérhető információ alapján a (DÁP) alkalmazást elveszett vagy ellopott készülék esetén érdemes letiltani. Ezt a dap.gov.hu/bejelentkezes oldalon kezdeményezheti a felhasználó, a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban használt e-mail címe, mobilszáma és a születési dátuma megadásával.
Az itt megadott e-mail címére a felhasználó megkapja az eszköz eltávolításához szükséges linket, a linkre kattintva megjelennek a DÁP-ba regisztrált eszközei, ezek közül kell kiválasztani azt, amelyiket törölni szeretné. Az eszköz eltávolítása után az adott készüléken már nem lehet belépni a mobilalkalmazásba.
Lehet több készüléken is!
Nincs olyan kikötés, hogy egy felhasználónak ne lehetne több eszközén is DÁP alkalmazása. Bármennyi készüléken használható, ha a készülék megfelel a rendszerkövetelményeknek. Fontos, hogy minden készüléken, amin a felhasználó használni szeretné az alkalmazást, össze kell kapcsolnia a személyazonosságával, azaz el kell végeznie a regisztrációt.
Időszaki hiba lehet
A DÁP eSzemélyivel történő regisztrációjakor lehet szükség a személyazonosító okmány szkennelésére – ez csak a 2021. június 23. után kiállított, aktivált eSzemélyikkel érhető el.
Az ehhez szükséges NFC-szkennelés legtöbbször akkor nem működik, ha elmozdul a kártya, minden egyéb technikai fennakadás időszakos hiba lehet, amire általános érvényű megoldást nem tudnak adni. Az IdomSoft szerint dolgoznak azon, hogy egyszerűbbé tegyék a chipbeolvasást. Ugyanakkor kormányablakos regisztrációhoz nincsen szükség az okmány fényképezésére vagy szkennelésére, ez nem része a regisztrációs folyamatnak.
Ha a kormányablakban nem sikerült a regisztráció, annak más oka lehet, például valamilyen adatbázishiba, ám az ilyen eseteket csak egyedileg, az ügyfél adatainak ismeretében tudják feltárni a 1818-as számon vagy a [email protected] e-mail címen elérhető ügyfélszolgálaton.
Ha nem változtatunk, akkor nem férünk hozzá az adatokhoz
A DÁP mobilalkalmazásba vagy Ügyfélkapu+-ra regisztrálni bármeddig lehet, ezt nem érintette a január 15-i határidő. Azért fontos addig elvégezni vagy az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP regisztrációt, mert ezek hiányában nem tudunk belépni az elektronikus ügyintézési felületeire (például tudjuk elolvasni a tárhelyre érkezett hivatalos, sok esetben határidős értesítéseket). Az Ügyfélkapu+ bekapcsolását az ugyfelkapu.gov.hu felületen lehet elvégezni.
Ha elveszik a törlőkód...
Új Ügyfélkapu+ törlőkódot kormányablakban személyesen tudnak igényelni az állampolgárok. Ezzel kapcsolatban az Ügyfélkapu+ban felületen tud bővebben tájékozódni.
E-maillel is lehet Ügyfélkapu+ kódot kapni
Nem szükséges letölteni már az autentikációs alkalmazást a telefonra ahhoz, hogy az Ügyfélkapu+-ra regisztráljunk, már lehetséges e-mailes kóddal is regisztrálni.