2025.02.19. 15:00
Problémás a 67-es út fejlesztése: nincs végleges nyomvonal
Sokan sürgetnék a munkálatok megkezdését, egyesek a Zselic természeti kincseit féltik. A 67-es út tervezés alatt álló új, Szigetvárt Kaposvárral összekötő szakaszával kapcsolatban egyes vélemények szerint az első kapavágás jó, ha 2030-ra megtörténhet.
Korábban hírportálunkon is beszámoltunk a Dél-Dunántúl és Nyugat-Baranya fejlődése szempontjából kiemelt fontosságú fejlesztésről, mellyel Baranya jobb összeköttetésbe kerülhet a Balaton régiójával. A 67-es út kétszer kétsávos bővítésének célja a közlekedés felgyorsítása Kaposvár és Szigetvár között, valamint a Pécsre való eljutás megkönnyítése.

Fotó: MW
Újabb egyeztetés történt a témában, erről Kaposszerdahely hivatalos közösségi oldalán tettek közzé korábban egy bejegyzést. S az információkat Balogh Ádám polgármester is megerősítette testvérlapunk, a sonline.hu számára. A település vezetője a hírportálnak beszámolt arról, hogy sajnos érdemi információkat nem kapott a nyomvonalról arra hivatkozva, hogy a projekt még tervezési fázisban van. Ám mint mondta, legközelebb májusban tartanak tájékoztatót, ahova az érintett falu lakosságát is várják. Egyesek szerint az első kapavágás optimista becslések szerint legkorábban 2030-ban történhet meg a szóban forgó a területen.
Felmerülő lakossági problémák a 67-essel kapcsolatban
Mind Somogy, mind Baranya vármegye lakosai körében megoszlanak a vélemények a nyomvonallal kapcsolatban. Többen aggodalmukat fejezték ki a természeti környezetre gyakorolt hatások miatt, különösen a Zselic térségében. A Zöld Vidék Természet- és Környezetvédelmi Egyesület aláírásgyűjtést kezdeményezett, hogy megakadályozza az út áthaladását a Tókaji parkerdőn és a bőszénfai szarvasfarm területén. Bár a projekt még a tervezési szakaszban jár, a helyiek már most szeretnék hallatni a hangjukat, és álláspontjukat eljuttatták a minisztériumhoz is. Emellett az érintett somogyi települések vezetői is jelezték aggályaikat.

Fotó: MW
A sonline információ szerint a lehetséges útvonalak közül a nyugati kettes változat tűnik a legkevésbé problémásnak. A végső nyomvonalat a tervek alapján határozzák meg, ugyanakkor a települések véleményét is figyelembe veszik. A döntést végül a szakminisztérium és egy szakmai grémium fogja meghozni.