2025.02.12. 20:00
Szomorú hír a boltokból: több termék mérete is csökkent
2025-ben is folytatódott a zsugorinfláció, vagyis az élelmiszerek és fogyasztási cikkek méretének csökkenése változatlan árak mellett. Januárban több Milka csokoládé, konzerv, chips és sajt esetében jelentette be a gyártó vagy forgalmazó, hogy kisebb kiszerelésben kerülnek forgalomba. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság már közzétette az érintett termékek listáját.
A kormány kötelezővé tette a zsugorodás bejelentését, amely minden olyan előrecsomagolt termékre vonatkozik, amelyet 2020 és 2023 között forgalmaztak, és az ország nagyobb üzleteiben kaphatók. A boltoknak jelezniük kell a változást, kivéve, ha a régi kiszerelés legalább hat hónapig elérhető marad. A hatóság azonban az árakról nem közöl adatokat, így nem tudni, mennyivel változott az érintett termékek, például a Milka-termékek árai. A vásárlók többsége azonban arra panaszkodik, hogy a kisebb kiszerelés ellenére az árak nem csökkentek, sőt, sok esetben emelkedtek.

Fotó: MW
Kedvenc Milka-csokink is kisebb lesz
A Mondelez Hungária Kft. Milka csokoládéi közül több is 100 gramm helyett 90 grammos lett, például a Noisette, Mazsolás-Mogyorós és Alpesi tej változatok. Az Aldi Milsani Tilsiter sajtja 400 grammról 350 grammra csökkent, ami 12,5 százalékos csökkenésnek felel meg. A TRESemmé hővédő spray 300 milliliter helyett 270 milliliteres lett, a Procter and Gamble pedig egyes borotvabetéteinél a korábbi 4 darabos kiszerelést 3 darabra csökkentette. A legnagyobb méretcsökkenés a Penny-Market Kft. Sancho termékeit érintette: a chili con carne konzerv 800 gramm helyett 400 grammos lett, a tortilla chips pedig 300 gramm helyett már csak 150 gramm. Ez 50 százalékos csökkenést jelent, ami sok vásárlót felháborított.
Ennek nem örülnek a vásárlók
A nassolni szerető János szerint a csokoládé gyorsabban elfogy, és az ár nem mérséklődött. Ágnes szerint megtévesztő, hogy a chips csomagolása ugyanakkora maradt, de a tartalom feleződött. Gábor pedig a borotvabetétek csökkent darabszámát vette észre elsőként, és felháborítónak tartja, hogy az ár változatlan maradt.
A zsugorinfláció tehát továbbra is jelen van, és a vásárlók egyre gyakrabban szembesülhetnek kisebb termékekkel. Érdemes figyelni a csomagolás adatait, hogy tudatos döntést hozhassanak a fogyasztók. A szakértők szerint ez a tendencia várhatóan folytatódik, ezért a jövőben még több termék esetében tapasztalhatunk hasonló változásokat.
Cikkünk megjelenését követően a PENNY Magyarország hivatalos álláspontját is eljuttatta szerkesztőségünkhöz, melyet az alábbiakban idézünk:
„A PENNY Magyarország számára a vásárlói elégedettség kiemelten fontos. Választékának kialakításánál, termékfejlesztései során nagy figyelmet fordít arra, hogy a keresletnek megfelelő kínálatot biztosítsa vásárlóinak, pénztárcabarát árakon.
A fogyasztói igényekhez alkalmazkodva a Sancho Chili con carne konzerv és tortilla chips kisebb kiszerelésben lesz elérhető, ugyanakkor fontos, hogy a termékek árai - a méreteikhez igazodva - szintén csökkennek."