2025.06.24. 16:20
Ingyenes ajándékokkal csapják be az ügyfeleket
A telefontársaságok ügyfelei sincsenek biztonságban. Újabban pontgyűjtő akciók után járó ingyenes ajándékokkal kecsegtetik, majd verik át őket az adathalászok.

Telekommunikációs cégek nevében küldenek adathalász SMS-eket ismeretlen elkövetők – hívja fel a figyelmet az egyik társaság. Az egyik ilyen üzenet a következő: „Tisztelt ügyfelünk, azt tapasztaltuk, hogy jelenleg 5525 pont van a fiókjában, amelyek 2025. június 13-án lejárnak. A pontjaiért ingyenes ajándékokat választhat.” Ezután a szövegben megadott linkre kellene kattintani. Ha ezt a gyanútlan ügyfél megteszi, olyan adatokhoz ad hozzáférést a csalóknak, amelyek segítségével kiüríthetik a bankszámlát. A szolgáltató hangsúlyozza – ilyen akció jelenleg nincs, így aki ilyen üzenetet kap, semmiképp ne kattintson a linkre, és ne adja meg semmilyen adatát.

Fotó: Németh András Péter
Ajándék nincs, az ügyfél pénzére hajtanak a csalók
A Yettel hivatalos internetes közösségi oldalán arra kéri ügyfeleit, hogy csak a hivatalos alkalmazáson vagy a weboldalon intézzék ügyeiket. Tájékoztatójuk szerint a pénzre utazó csalók válogatott módszerekkel dolgoznak: van, aki az áldozatával töltetné fel a saját feltöltőkártyás egyenlegét, más az illető bankszámlájához szeretne hozzáférni. Ha megszerzik a személyes adatokat, akkor azokkal vagy közvetlenül visszaélnek, vagy eladják az internetes feketepiacokon. A jelszóval védett ügyfél-felületek belépési adatait megszerezve például részletre vásárlással rendelnek új, nagyértékű telefont maguknak a csalók, majd a telefon árának részletfizetését meghagyják az áldozatnak.
A társaság tájékoztatója szerint a csalók teljesen véletlenszerűen célozzák hívásaikat és küldenek e-maileket, vagy adnak fel hamis online hirdetéseket. Így gyakran előfordul, hogy egy potenciális áldozat olyan szolgáltatótól kap számlát, amelynek nem is az ügyfele.