magnus aircraft

2018.09.21. 20:00

Jövő hónapban már indulhat a nagyüzem

Októberben adhatják át a repülőgépgyár új összeszerelő csarnokát, a Magnus Aircraft Zrt. tervei szerint évente 70–95 Fusion típusú gépet szerelnek majd össze.

Zs. J.

Fotó: Laufer László

Tavaly nyáron tartották az alapkőletételét a pécs-pogányi légikikötő mellett épülő repülőgépgyárnak, és a tervek szerint a 2900 négyzetméteres összeszerelő csarnok ünnepélyes átadójára októberben kerül sor. Az üzem megnyitása után évente 70–95 Fusion típusú gépet szerelnek össze, közölte megkeresésünkre Tarány Regina, a Magnus Aircraft Zrt. marketingmenedzsere.

Jelenleg 25–30 fővel dolgoznak, az üzemnyitás után 110 főre szeretnék bővíteni a létszámot. A beruházás második ütemében elkészülő, előreláthatólag 2019-ben megnyitó kompozit üzem átadásával ez a szám várhatóan még tovább emelkedik majd. A repülőgépgyár teljes költsége 5,1 milliárd forint, ehhez az állam 2 milliárd forint értékű, vissza nem térítendő támogatást nyújtott.

A beruházásra sötét árnyékot vetett egy tragikus baleset. Mint lapunkban is megírtuk, május 30-án tartották a bokrétaavató ünnepséget, az épülő üzem ekkor érte el a legmagasabb pontját. Egy nappal később, tesztrepülés közben lezuhant egy eFusion típusú kísérleti repülőgép. A balesetben két férfi vesztette életét.

Júniusban a cég közleményt adott ki, amelyben a Közlekedésbiztonsági Szervezet július 24-én kelt hivatalos állásfoglalását szó szerint közölte. Leírták, a légijármű rendelkezett érvényes, az illetékes hatóság által kiadott Repülési Engedéllyel. Az előzetes jelentés kiadásáig elvégzett szakmai vizsgálat során nem merült fel arra vonatkozó bizonyíték, hogy a légi jármű szerkezete vagy valamely rendszere az eset előtt meghibásodott volna, ezzel hozzájárulva a baleset bekövetkezéséhez, vagy befolyásolva annak lefolyását. Várhatóan a jövő héten közli a rendőrség a légi közlekedés veszélyeztetése miatt indított büntetőeljárás eredményét.

Kompozit anyagból készül a kisgép

A cég korábbi ismertetése szerint a Magnus Aircraft a világon először fejlesztett ki kompozit anyagokból készülő kétüléses repülőgépet, amely műrepülésre alkalmas. Emellett kifejlesztett egy olyan gépet, amely nem kerozinnal, hanem benzinnel működik, és szintén kompozit anyagból készült; így alacsonyabb a környezetterhelése és fenntartási költsége, mint más repülőknek. A 410 kilós repülőgép törzsét a Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta le, a hajtásrendszert pedig a német Siemens mérnökei készítették.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!