kritika

2019.06.04. 18:30

Amikor a színházban nevetve gondolkodunk

Ha valaki kételkedne abban, hogy Molnár Ferenc a 20. század egyik legjobb vígjáték­írója volt, annak figyelmébe ajánlom a Játék a kastélyban előadást a Pécsi Nemzeti Színházban.

Mészáros B. Endre

Engem például erősen idegesít, hogy újabban minden komédiaszerző felcserélt szerepekből, helyzetkomikumokból, vulgáris beszólásokból igyekszik felépíteni „nevettető” történetét. Molnár Ferenc a Játék a kastélyban színművében megmutatja, hogy milyen a profi vígjátékíró, hogy az életben nincs olyan meghökkentő szerelmi helyzet, amit egy jó író ne tudna kezelhetően hitelessé tenni. Mindezt úgy, hogy a komédia neveljen, átformáljon rossz irányba tartó karaktereket.

A pécsi előadás érdeme az is, hogy a színészek ragyogóan oldják meg feladatukat. Természetesen egy hölgy (Illés Alexa) körül forog a világ, aki bámulatosan illik a száz évvel ezelőtti miliőbe, vidám, vibráló, csapodár, igazi primadonna. Aki pedig a szálakat tanári módon mozgatja, az Köles Ferenc, aki magát Molnár Ferencet állítja elénk logikus, értelmes, nevelő szándékú mondataival, tetteivel. A legnehezebb dolga azonban Józsa Richárdnak van, aki a férjet és szeretőt alakítja, a tipikus férfi eltévelyedéseivel. Kitűnő Urbán Tibor szkeptikus szemlélőként, Takaró Kristóf mint kihasznált első szerelmes fiatalember, Széll Horváth Lajos pedig pincérként mintha egy Hrabal könyvből lépne elő a múlt századelőről. Sőt Bera Márk a titkár rövid szerepében is tud karakteres perceket tölteni a színen.

Amit itt láthatunk, az igazi színház, amit mostanában sokan nagyon elfelejtettek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában