2024.11.06. 20:00
Pécsen is változtak a mozi jegyárak!
A Cinema City novembertől megemelte a budapesti mozibelépők árát – írja az IGN. A változások érintették a pécsi mozi jegyárait is, mutatjuk, hogy mennyibe kerülnek most a belépők.
Fotó: Rákóczy Ádám
A Cinema City novembertől új árszabásokat vezetett be a budapesti mozikban, mi pedig próbáltunk utánajárni, hogy az áremelkedés a pécsi Cinema City mozit is érinti-e.
Közvetlenül a Cinema City ügyfélszolgálatához fordultunk, ahol érdeklődtünk, hogy volt-e, vagy a közeljövőben terveznek-e emelést a jegyárakban, ám erre nem kaptunk választ. A jelenlegi és a korábbi jegyárakból azonban következtethetünk, hogy bizony nyár óta Pécsen is emelkedés tapasztalható.
Jelenleg egy normál (2D) teljes árú jegyért 2800 forintot kell fizetnünk, ez a jegykategória augusztusban még csupán 2600 forintba került.
Egy diák/szenior (2D) jegy 2300 forint, ez augusztusban még csak 2100 forint volt. Ezen felül van egy junior, valamint egy szerdai kedvezményes ár is, előbbi 2000, míg utóbbi 2200 forint.
A port.hu adatai pedig a 3D-s jegyár változásokat is megvilágítják nekünk:
Korábban egy 3D teljes árú jegy szemüveggel 3100 forint (szemüveg nélkül: 2700 Ft) volt, most 3400 (szemüveg nélkül: 3000 Ft).
A 3D diák-, junior-, szenior-, fogyatékkal élő jegy szemüveggel 2700 forintba került (szemüveg nélkül: 2300 Ft), jelenleg pedig 2900 (szemüveg nélkül: 2500 Ft).
Még mindig népszerű a mozi
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint az európai lakosok 2022-ben legalább egyszer voltak moziban, és ez az állítás igaz a magyarokra is. A médiafogyasztók figyelméért folytatott versenyben jelenleg – az Európai Bizottság jelentése szerint (European Media Outlook) – az online platformok állnak nyerésre, miközben a hagyományos szereplők többsége nehezen alkalmazkodik a kihívásokhoz.
A jövő bizonytalan, de kár leírni a mozikat: a filmforgalmazók becslése szerint 2023 igazán jó évnek bizonyult a közel 22 milliárd forintos jegyár-bevétellel és a több mint tízmillió fős látogatószámmal.
Az NMHH egy másik kutatása szerint ma Magyarországon egy átlagos szombat este nyolc és tíz óra között több mint négymillióan ülnek le a tévéképernyők elé, s közülük is közel hárommillióan drukkolnak a különböző zenei tehetségkutatók új felfedezettjeinek. Ezekkel a számokkal a magyar mozik nem tudnak versenyezni, és egyre nagyobb veszélyt jelentenek az ágazatra a streamingszolgáltatók is, akiknek a havi csomagdíjai egy négyfős család egyszeri mozilátogatásából gyakorlatilag finanszírozhatóak.