Hírek

2005.04.13. 00:00

Számolással tüntetik el

Több mint másfél milliárd forintból eltüntetik a kátyúk többségét Budapesten. Legalábbis ezt ígéri a budapesti városvezetés. A korábbi években is hallottunk hasonlókat, mégis maradtak a gödrök.

Kiss Gergely – Vajta Zoltán

Csak kétszáz kátyú lesz május végére az utakon – ígéri a budapesti városvezetés. Az előrejelzés csak az 1060 kilométer összhosszúságú fővárosi fenntartású utakra vonatkozik. A többi 3600 kilométeren a kerületek feladata a kátyútlanítás. Vagyis az ígéret csak reklámfogás. Vajda Pál főpolgármester-helyettes állítása szerint jelenleg mintegy 600 úthiba van Budapesten. Az év első hónapjaiban összesen 40 ezer kátyú keletkezett, ezek jó részét eltüntették. Márciusban naponta átlagosan négyezer gödör volt a fővárosi aszfalton, most 600. Ám hiába tömik be mind, egy nap alatt ugyanennyi keletkezik. A kedvezőbbre fordult időjárás miatt most nagyszabású kátyúakció kezdődik. A felgyorsított munkával kétszázra tudják csökkenteni a gödrök számát az aszfalton. Ennél jobb eredményt egyelőre nem lehet elérni. Tavaly ugyanekkor ötszázra szorították le a kátyúk számát. Igaz, Demszky Gábor főpolgármester akkor is kátyúmentes Budapestet ígért.

Helyettese, Vajda Pál úgy látja, idén a mellékutcákban is jobb lesz a helyzet. A kerületi önkormányzatok ugyanis elkötelezettek az utak javítását illetően. Az igazi megoldást nem a kátyúzás, hanem az útfelújítás jelenti. Ebben az évben 47 kilométer utat építenek át. Az elmúlt tizenöt évben nem volt ennyi felújítás Budapesten. A kérdés csak az: ki dönti el, hogy hol marad meg a 200 kátyú?

Hiszik, ha látják a budapestiek, de még csak a gödröket kerülgetik

Gálvölgyi János (56), színész: - Lassan már megfizethetetlen lesz a benzin. Jó lenne tudni, hogy az ebből befolyó pénzből mennyi jut a kátyúkra? Hiába tömködik be a lyukakat, ha azok két hónap után újra az út közepén tátonganak. Az egész úttestet kellene leaszfaltozni a fővárosban.

Fövényi Sándor (28), technikus: - Bukarestben az összes főútvonalat leaszfaltozták. Ott nem egyesével tömködték a lyukakat. Igaz, a mellékutcák ott is iszonyatos állapotban vannak. A kátyúk körül évek óta megy a vita. Jó lenne, ha egyszer komolyan vennék a saját ígéreteiket a városvezetők.

Jakab Dorottya (28), kismama: - Bizakodó vagyok. Remélem, az elhatározásnak meglesz az eredménye. A Stromfeld Aurél út környékét például nagyon szépen megcsinálták. Sajnos a legtöbb útszakaszról ezt még nem mondhatjuk el. A Bosnyák térnél lakom, ahol katasztrofális a helyzet.

Hörnyéki András (25), művészeti vezető: - Elsősorban biciklivel közlekedem a városban. Ha nem figyelünk a kátyúkra, könnyen elharaphatjuk a nyelvünket. Igaz, a bicikliutak jobb állapotban vannak, ugyanakkor elég kevés van belőlük. Azokra is kellene költeni, akkor talán kevesebben autóznának.

Óriási árkülönbségek

Vígh Ferenc, a Betonút Rt. főmérnöke szerint különbözőek az árak a kátyúzásnál. Látott már ötezernél olcsóbb és 10 ezer forintnál drágább négyzetméterenkénti számlát is. Az ár egyrészt a kátyú nagyságától, másrészt az aszfaltban lévő bitumen mennyiségétől függ.

Mélyítik, amíg tudják

A kátyúzók addig mélyítik a gödröt, amíg olyan felülethez érnek, ahol megköt az aszfalt. Egy négyzetméterre is ki kell vonulniuk a gépeknek, emiatt drágább kátyúzni, mint felújítani az utat.

Kiss Gergely – Vajta Zoltán Hiszik, ha látják a budapestiek, de még csak a gödröket kerülgetik Gálvölgyi János (56), színész: - Lassan már megfizethetetlen lesz a benzin. Jó lenne tudni, hogy az ebből befolyó pénzből mennyi jut a kátyúkra? Hiába tömködik be a lyukakat, ha azok két hónap után újra az út közepén tátonganak. Az egész úttestet kellene leaszfaltozni a fővárosban.

Fövényi Sándor (28), technikus: - Bukarestben az összes főútvonalat leaszfaltozták. Ott nem egyesével tömködték a lyukakat. Igaz, a mellékutcák ott is iszonyatos állapotban vannak. A kátyúk körül évek óta megy a vita. Jó lenne, ha egyszer komolyan vennék a saját ígéreteiket a városvezetők.

Jakab Dorottya (28), kismama: - Bizakodó vagyok. Remélem, az elhatározásnak meglesz az eredménye. A Stromfeld Aurél út környékét például nagyon szépen megcsinálták. Sajnos a legtöbb útszakaszról ezt még nem mondhatjuk el. A Bosnyák térnél lakom, ahol katasztrofális a helyzet.

Hörnyéki András (25), művészeti vezető: - Elsősorban biciklivel közlekedem a városban. Ha nem figyelünk a kátyúkra, könnyen elharaphatjuk a nyelvünket. Igaz, a bicikliutak jobb állapotban vannak, ugyanakkor elég kevés van belőlük. Azokra is kellene költeni, akkor talán kevesebben autóznának. Óriási árkülönbségek Vígh Ferenc, a Betonút Rt. főmérnöke szerint különbözőek az árak a kátyúzásnál. Látott már ötezernél olcsóbb és 10 ezer forintnál drágább négyzetméterenkénti számlát is. Az ár egyrészt a kátyú nagyságától, másrészt az aszfaltban lévő bitumen mennyiségétől függ. Mélyítik, amíg tudják A kátyúzók addig mélyítik a gödröt, amíg olyan felülethez érnek, ahol megköt az aszfalt. Egy négyzetméterre is ki kell vonulniuk a gépeknek, emiatt drágább kátyúzni, mint felújítani az utat. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!