Hírek

2005.05.17. 00:00

Duplázásra készül a Lufthansa

A Lufthansa 2006-ig megkétszerezi Kelet-Közép-Európába irányuló járatai számát. Térségünk legalább annyira stratégiai fontosságú a társaságnak, mint India vagy Kína – mondta a Reggelnek adott interjúban Stephan Semsch, a légitársaság kelet-európai igazgatója.

Horváth K. József

– Szeret repülni?
– Nagyon. Sohasem féltem még a fedélzeten. Jókat tudok aludni is repülés közben.

– Azt mesélték önről, szinte a repülőtereken nőtt föl…
– Kis túlzással ez igaz is. Édesapám 37 éven át volt a Lufthansa Cargo munkatársa, legutóbb a dél-ázsiai régióért volt felelős. Gyerekként is gyakran körbe-jártuk a frankfurti repteret, amit nagyon élveztem. Németországban születtem, de később édesapámat az USA-ba küldték dolgozni.

– Még előző állomáshelyén, Izraelben volt regionális igazgató, amikor megtörtént a 2001. szeptember 11-i katasztrófa New Yorkban. Hogy élte meg ezt a borzalmat?
– Éppen a Seychelle-szigeteken töltöttük a szabadságunkat. Nem volt tévé, se német vagy angol nyelvű rádió. Csak másnap – édesanyám e-mailjéből – értesültem a katasztrófáról. Aztán gyorsan kerestem egy tévét, s a többit a CNN adásából tudtam meg. Ez a dráma mindenkit megdöbbentett. A világ légi közlekedési ipara sokat tanult a történtekből. Főként azt, hogyan kell egy válság után újraszervezni a munkát. Az iparág nagy része azóta újra talpra állt. Valójában csak az USA légi közlekedési ipara nem tudott azóta magához térni. Az adatok szerint mostanáig 35 milliárd dollár veszteséget könyveltek el.

– Magyarországra 2003 márciusában érkezett. Mit tudott rólunk?
– Keveset. Annyit igen, hogy a többi kelet-közép-európai országgal összehasonlítva Magyarország fejlettebb, nyugatiasabb, és szoros kapcsolatot ápol Németországgal. Továbbá azt, hogy Budapest egy gyöngyszem. Azóta tudom, hogy ez helytálló. A Lánchidat mindannyiszor megcsodálom, mintha először mennék át rajta.

– Ön a kelet-közép-európai régióban tizenhárom ország piacáért felel. Június 1-jétől új call centert, telefonos ügyfélszolgálatot nyitnak Brnóban. Miért van erre szükség?
– A nemzetközi légügyi központ felmérése szerint Magyarország – Kínához és Indiához hasonlóan – rendkívüli fejlődés előtt áll a légi közlekedésben.
A Lufthansa felmérése szerint ebben a kelet-közép-európai régióban az egyes országok lakóinak 3 százaléka száll legalább egyszer egy évben repülőre. Nyugat-Európában ez 25 százalék. Ezért a Lufthansa stratégiai fontosságú térségnek minősítette Kelet-Közép-Európát. A növekvő forgalomban pedig nagy szükség van egy rendkívül korszerű, gyors telefonos ügyfélszolgálatra.

– Miért lesz jó egy magyar utasnak, hogy a brnói központ révén jut repülőjegyhez?
– A magyar utas nem érzi majd, hol intézik az ügyeket. Ha valaki egy helyi hívás díjáért föltárcsázza azt a számot, amelyen most a Lufthansát keresik Magyarországon, akkor azt átirányítjuk Brnóba. El akarjuk érni, hogy a hívások 85 százalékát 20 másodpercen belül fogadjuk. Jelenleg ez az arány 60 százalék.

– Hogyan kapom meg a call centerben megrendelt jegyet?
– Ha on-line rendeli valaki, és megadja a hitelkártyája számát, akkor elektronikus jeggyel utazhat. Ha nyomtatott jegyet igényel, akkor készpénzzel fizethet indulás előtt a reptéren vagy a Lufthansa központi irodájában.

– Hogyan veszi fel a Lufthansa az árversenyt a fapados légitársaságokkal?
– Bár cégünk az üzleti utasok terén akar piacvezető lenni, a turistaosztályon is rendkívül kedvező árakat kínálunk. Ma egy düsseldorfi vagy müncheni út 16–17 ezer forintba kerül oda-vissza. Az úton nagyon jó minőségű kiszolgálást kapnak az utasok. Vannak hét végi áraink is, ezek szintén nagyon kedvezőek. A diszkont társaságoknál hoszszú idővel az utazás előtt meg kell váltani a jegyet, a hét végi jegynél ez nálunk fordítva van.

– Hol helyezkedik el ma a Lufthansa a légitársaságok erősorrendjében?
– Nem a legnagyobb, de pénzügyileg az egyik legerősebb. A sort a KLM–Air France vezeti, de az első ötben mi is ott vagyunk.

– Milyen a kapcsolatuk a Malévvel?
– Jó kapcsolatban vagyunk. Ügyfelei és versenytársai is vagyunk. A Malév végzi Budapesten a Lufthansa utasainak földi kiszolgálását. Ugyanakkor regionálisan erős a verseny köztünk. Napi 14 járatot közlekedtetünk Németország és Budapest között. A térségben jelenleg 14 célállomásra közlekedtet heti több mint 450 járatot a Lufthansa. Június 1-jén pedig indul a temesvári járat, így rövidesen 15 célállomással büszkélkedhetünk.

– Milyen tervei vannak a Lufthansának a térségben?
– Társaságunk 1999 és 2006 között meg szeretné duplázni járatainak számát a régióban.

– Ez óriási bizalom ön iránt a cég részéről, de egyben hatalmas felelősség is. Nem nyomasztó ez a teher?
– Nem, élvezem a munkát, a felelősséget. Olyan munkatársakkal dolgozom, akik képesek ennek a megvalósítására.

Az igazgató magánélete és szakmai múltja

Család: gyerekek még nincsenek, de szeretnének, s készülnek rá. Felesége perui, most magyarul tanul. Mint mondja, nem könnyű nyelv a magyar.

Szabadidő: sok utazással telik. Az ő családja az USA-ban,

a feleségéé Peruban él. Emellett sokat olvas, s szereti a barátai társaságát is.

Sport: futás, kosárlabda, foci. Futni azért szeret, mert így őrzi meg fittségét. Emellett sokat lehet gondolkodni közben, s jó ötletek születnek a futások során.

Autó: leggyakrabban felesége Audi 3-as turbodízelét vezeti. Neki Mercedese van. Nagy vágy, hogy bátyja autóját vezesse, egy Porschét. Szeret száguldani a kocsikkal, de csak Németországban. Itt betartja az autópályákon a 130 km/óra felső határt.

Cégtörténelem, harmincnyolc éve Magyarországon

A Lufthansa Légitársaság története 1926-ra nyúlik vissza. Ötven éve, 1955-ben indítja újra tevékenységét a második világháború után. A szövetségesek jóváhagyásával a társaság először belföldi járatokat kezd közlekedtetni. 1967-ben Budapest bekerül a Lufthansa célállomásai közé heti két járattal. 1997-ben Budapest a Lufthansa kelet-közép-európai regionális központjává alakul. 2004-ben a Lufthansa 50,9 millió utast szállít. 2005-ben a légitársaság három stratégiai fontosságú régiót nevez meg: Indiát, Kínát és Kelet-Közép-Európát. Jelenleg 12700 járatot üzemeltet hetente 73 ország 180 célállomására.

A Lufthansa a legnagyobb külföldi légitársaság hazánkban.

Stephan Semsch

A Delaware egyetemen (USA) szerzett diplomát nemzetközi kapcsolatok szakon. MBA diploma, Thunderbird egyetem. 1993: account menedzser, Los Angeles. 1994: Latin-Amerikáért felelős marketingmenedzser. 1999: Izraelért felelős regionális igazgató, Tel-Aviv. 2003: a kelet-közép-európai régió igazgatója, Budapest.

Szabadidő: sok utazással telik. Az ő családja az USA-ban,

a feleségéé Peruban él. Emellett sokat olvas, s szereti a barátai társaságát is.

Sport: futás, kosárlabda, foci. Futni azért szeret, mert így őrzi meg fittségét. Emellett sokat lehet gondolkodni közben, s jó ötletek születnek a futások során.

Autó: leggyakrabban felesége Audi 3-as turbodízelét vezeti. Neki Mercedese van. Nagy vágy, hogy bátyja autóját vezesse, egy Porschét. Szeret száguldani a kocsikkal, de csak Németországban. Itt betartja az autópályákon a 130 km/óra felső határt. Cégtörténelem, harmincnyolc éve Magyarországon A Lufthansa Légitársaság története 1926-ra nyúlik vissza. Ötven éve, 1955-ben indítja újra tevékenységét a második világháború után. A szövetségesek jóváhagyásával a társaság először belföldi járatokat kezd közlekedtetni. 1967-ben Budapest bekerül a Lufthansa célállomásai közé heti két járattal. 1997-ben Budapest a Lufthansa kelet-közép-európai regionális központjává alakul. 2004-ben a Lufthansa 50,9 millió utast szállít. 2005-ben a légitársaság három stratégiai fontosságú régiót nevez meg: Indiát, Kínát és Kelet-Közép-Európát. Jelenleg 12700 járatot üzemeltet hetente 73 ország 180 célállomására.

A Lufthansa a legnagyobb külföldi légitársaság hazánkban. Stephan Semsch A Delaware egyetemen (USA) szerzett diplomát nemzetközi kapcsolatok szakon. MBA diploma, Thunderbird egyetem. 1993: account menedzser, Los Angeles. 1994: Latin-Amerikáért felelős marketingmenedzser. 1999: Izraelért felelős regionális igazgató, Tel-Aviv. 2003: a kelet-közép-európai régió igazgatója, Budapest. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!