2005.06.02. 00:00
Csepelnek négy híd kell
Az Illatos a Galvani úttal, míg a Határ a Hunyadi János úttal áll összeköttetésben. A 3-as villamos a Menyecske utcáig jár. A szép jövő Csepelt is érintő képei.
– Nekünk nem két, hanem mindjárt négy híd kellene – álmodik nagyot Orosz Ferenc, Csepel alpolgármestere. Aki egyben azt is hozzáteszi, jelenlegi gondjaik többségét már egy magában álló budai átkelő is enyhíthetné. Valóban, a térkép alaposabb vizsgálata után igazat kell adnunk a városatyának. A szigetre szorult települést jelenleg két híd kapcsolja Pesthez. Dunaharasztival és Budával pedig csak a városhatáron túl, az M0-s déli hídjain át tudják tartani a kapcsolatot. Ez roppant kevés a biztonságos közlekedéshez.
– A bezártság másik nagy hátránya, hogy nincs keresztirányú forgalom – mérgelődik Orosz Ferenc. - Ennek hiányában a forgalom a II. Rákóczi Ferenc útra zúdul. No és a járható mellékutcákba, amelyeken keresztül a trükköző autósok megpróbálják megközelíteni a központot, illetve a két hidat. Ez utóbbi természetesen nem váltja ki a lakók osztatlan örömét. A leendő átkelők helyét mindenesetre szabadon hagytuk – fűzte tovább gondolatait a városatya.
A főpolgármesteri hivatalnál megtudtuk, a négy híd, illetve a hozzájuk kapcsolódó főutak a következő rendben metszenék át Csepelt. A külső gyűrű a Határ út folytatásaként először a Ráckevei-Dunát ívelné át, majd a Bolgárkertész-öböl mentén az Ady Endre utat érintve érné el a folyam fő ágát. Innen a Hunyadi János útra és a Leányka utcára kanyarodna. A Kwassay-hídra tartó közlekedési folyosóról egy-egy szervizúton át lehetne fölhajtani az átjáróra. A belső szakasz az Illatos út folytatásaként a Szabad kikötő északi öble mellett tovafutva a Galvani útra csatlakozna rá. Bősze Sándor, a BKV munkatársa ez utóbbi átkelővel kapcsolatban elmondta: a távlati tervekben ezen át robogna Budára a 3-as villamos. Azaz egyszer talán a Mexikói úton felszállva egészen a Leányka utcáig utazhatunk.
Visszakanyarodva Csepelre, a Határ út folytatásaként megépülő szakasz az úgynevezett Munkás körút egyik fontos része lenne. Azaz ez a híd talán elsőbbséget élvez majd. Orosz Ferenc szerint a munkák legkorábban 2015 után kezdődhetnének el. A távoli időpont oka prózai. Egyrészt nincs pénz, másrészt a főváros tíz évre szóló közlekedéspolitikai elképzelése nem tartalmazza egyik átkelőt sem. Természetesen körbenéztünk a túlpartokon is. Az érintett kerületekben, fenntartások mellett, de támogatnák az átkelők mielőbbi felépítését.
Két vélemény a Duna túlsó partjáról is
Sümegi Péter (22) távközlési technikus:Véleményem szerint nem kell még egy átkelő. Annak ellenére sem, ha valóban át akarják vezetni rajta a hármas villamost. Ott az M0-s és a Lágymányosi híd, azt kell használni. Én nem járok kocsival, így nem örülnék, ha bűzös autófolyam borítaná el a környéket.
Túri András (23) szakács:
Asztmás vagyok, így nem repesnék a boldogságtól, ha ide kerülne egy híd. A környéken lassan mindent beépítenek, alig lehet levegőt kapni. Itt legalább maszk nélkül lehet biciklizni. Képzelem, mi lenne itt, ha fölhúznák az átkelőt. Bűz, por, és még többen kapnának asztmát.
Véleményem szerint nem kell még egy átkelő. Annak ellenére sem, ha valóban át akarják vezetni rajta a hármas villamost. Ott
az M0-s és a Lágymányosi híd, azt kell használni. Én nem járok kocsival, így nem örülnék, ha bűzös autófolyam borítaná el a környéket.
Túri András (23) szakács:
Asztmás vagyok, így nem repesnék a boldogságtól, ha ide kerülne egy híd. A környéken lassan mindent beépítenek, alig lehet levegőt kapni.
Itt legalább maszk nélkül lehet biciklizni. Képzelem, mi lenne itt, ha fölhúznák az átkelőt. Bűz, por, és még többen kapnának asztmát. -->