2006.03.30. 12:17
Öregíteni akarják a National Geographic Juniort
Nem használhatja a Junior nevet a National Geographic fiataloknak tervezett változatán a kiadó, döntött a kulturális miniszter. Emiatt késik az új színes magazin megjelenése.
A Sanoma kiadó márciustól akarta terjeszteni legújabb kiadványát, a közkedvelt National Geographic fiataloknak szánt változatát National Geographic Junior címen. Bozóki András kulturális miniszter azonban helyt adva az EstMédia-csoporthoz tartozó Pesti Est Kft. fellebbezésének, elutasította az új magazin nyilvántartásba vételi kérelmét.
Hanák Tamás, az EstMédia-csoport stratégiai értékesítési igazgatója a Napi Gazdaságnak nyilatkozva azt mondta, örül a döntésnek, mert "nem illik és nem szabad azonos néven lapot indítani ugyanabban a termékkategóriában". A Pesti Est által tíz éve indított, 110 ezer példányban megjelenő ingyenes magazin, a Junior ugyanis szerinte olyan márkanévvé vált a lappiacon, amely védjegynek járó jogokat mondhat magának.
Meglepőnek és jogszerűtlennek tartja viszont a National Geographic Junior lapnyilvántartásba vételi kérelmének elutasítását Czingráber Eszter, a Sanoma lapigazgatója. A kiadó ezért pert indít a Fővárosi Bíróságon, mondta. A lapigazgató szerint számos olyan sajtótermék kapható, amelynek nevében ugyanaz a szó szerepel. Jó példa erre saját lapjuk, az Otthon magazin. A Sanoma még sohasem kezdeményezett eljárást amiatt, hogy más lakberendezési lap is használja címében az otthon szót, mondta a lapigazgató. Ráadásul a kulturális tárca lapnyilvántartási osztályának adataból kiderült, hogy egyébként több időszaki kiadvány címében is szerepel a junior kifejezés. A Sanománál most úgy döntöttek, hogy legalább átmeneti ideig új lapcímmel kezdik el terjeszteni a National Geographic Juniort. Az új lapcím használatához azonban meg kell először szerezniük az anyacég hozzájárulását, hiszen az eredeti licencszerződés a National Geographic Juniorra szól.