Hírek

2007.11.29. 17:30

Termékreklámtól hemzseghetnek a szappanoperák

BAMA

Óránként legfeljebb 12 percnyi reklámot sugározhatnak a tévécsatornák az Európai Parlament által elfogadott irányelvtervezet szerint. A tévéfilmeket, a játékfilmeket és a hírműsorokat legfeljebb 30 percenként lehet megszakítani reklámszünetekkel. Gyermekműsorok közben nem lehet reklámozni, kivéve, ha a program hosszabb 30 percnél. Egyéb műsortípusok, például a tévésorozatok esetében nem vezetnek be hasonló szabályokat.

Az EP csak szigorú feltételekkel és csak bizonyos műsoroknál, de engedélyezné a televíziós termékelhelyezést. Azaz amikor egy szappanoperában az egyik szereplő jól látható típusú mosóport vagy autót használ. Tilos lenne ezzel a hirdetési módszerrel élni híradásokban, ismeretterjesztő, illetve gyermekműsorokban és tanácsadó jellegű programokban. A műsor elején és végén, valamint a reklámszünetek után fel kell hívni a nézők figyelmét arra, hogy az adott programban termékelhelyezéssel találkozhatnak.

Az új direktívát várhatóan még az idén kihirdetik, a tagállamoknak pedig legkésőbb 2009 végéig meg kell honosítaniuk saját jogrendjükben az előírásokat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!