2008.02.27. 15:49
Saját maguk alól szedik fel a sínpályát?
Megint egyezség nélkül záródott a menetrendszerinti béregyeztető tárgyalás a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete között
Megint egyezség nélkül záródott a menetrendszerinti béregyeztető tárgyalás a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között.
„A szakszervezet követeléseit továbbra sem áll módunkban teljesíteni. A Cargo eladásából befolyó összeget csak a magyar vasút fejlesztésére és hitelek törlesztésére fordítjuk” – mondta lapunknak Kavalecz Imre, Máv-szóvivő. Hozzátette, kisebb igényű követelést sem tudnának teljesíteni. „A száz éves háború is száz évig tartott” – reagált erre Bárány Balázs Péter, a VDSZSZ alelnöke, aki nem zárja ki: péntekig újra indul a munkabeszünetés.
A fennálló helyzet ellen már több szakszervezet is felemelte szavát.
Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének (VSZ) elnöke szerint a mellékvonalak működését, és több ezer ember állását fenyegeti a sztrájk.
Mint lapunk kérdésére elmondta: „12 vasúti vonal sorsáról májusig dönt a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium. A fennmaradó 28-nak év végéig kell bizonyítania, hogy szükség van rájuk. Sztrájk idején, kényszerből, az emberek bussszal járnak dolgozni, ami megkérdőjelezi ezeknek a vonalaknak a szükségességét.
Másik nagy szívfájdalmuk, hogy a munkabeszüntetések labilissá tették a MÁV gazdasági helyzetét. Ennek köszönhetően nem indulnak el a gazdasági tárgyalások. Nincs szerződés, nincs munka, nincs pénz. Több ezer ember maradhat állás nélkül”– tette hozzá a VSZ elnöke. „Vontatási társaságunknak a VDSZSZ kiszámíthatatlan magatartásával, az általa szervezett munkabeszüntetésekkel illetve a sztrájkkal kapcsolatos gyakorlatával napi 115 millió forintos kárt okoz” – jelentette ki Zsákay László György, a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. vezérigazgatója.