Hírek

2008.10.05. 15:56

Akcióra vadászik a magyar

Vadásszák az akciókat, miközben a minőségi termékekre fáj a foguk a magyar vásárlóknak.

hm

Az elmúlt fél évben több mint 150 milliárd forintot költött a magyar lakosság a kereskedelmi láncok saját márkás termékeire – derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből. Az utóbbi hat hónapban közel 130 milliárd forintnyi „gazdaságos” élelmiszert pakoltak a magyar fogyasztók a kosaraikba, míg háztartási vegyiáruból és saját márkás testápoló szerekből mintegy 21 milliárd forintnyit vásároltak össze.

Bár a Nielsen adatai szerint a kereskedelmi márkás termékek ismertsége és elfogadottsága  évről évre nő, egy másik, nemzetközi kutatásuk szerint a magyar vásárlók zöménél még mindig a minőség az egyik legfontosabb szempont. A magas minőségű termékek iránti elvárást legnagyobb arányban egyébként a gyorsan fejlődő gazdasággal rendelkező oroszok, indiaiak, lettek, valamint a litvánok fogalmazták meg.

Mivel minden embernek más igényei vannak, a Nielsen kutatása arra is rákérdezett, hogy mit értenek a válaszadók azon, hogy a boltokat a jó ár-érték arány alapján választják ki. Ennél a kérdésnél a magyarok a tájékoztatást tették az élre, hiszen a legtöbben azt a kereskedőt értékelik, aki akár szórólapon, óriásplakátokon, vagy akár más módon is, de közzéteszi a termékek valódi árát. Második boltválasztási szempont a magyar vásárlóknál az üzlet híre, miszerint sokkal olcsóbb, mint a versenytársai. A sort a különböző üzletek árainak a vásárló által történő összehasonlítása zárja, a promóciós és rendszeres árengedményes akciók mellett.

Bár megszállottan vadásszák az akciókat a magyarok, a megkérdezettek 87 százaléka mégis úgy vélekedett, hogy számára az a leglényegesebb szempont a bevásárlásnál, hogy a pénzéért jó minőségű terméket kapjon. A vásárlás körülményeinek fontossági listáján ezután az árucikkek bőséges választéka következik. Harmadik szempontként a válaszadók a bolt közelségét, illetve jól megközelíthetőségét jelölték meg, míg negyedik helyre a kedvező parkolási lehetőség került.

A tanulmány arra is rámutat, hogy a magyarok igényei sok tekintetben eltérnek a nemzetközi átlagtól. Más nemzetekhez képest ugyanis honfitársaink kevésbé tartják fontosnak, hogy kényelmesen lehessen leparkolni az adott bolt előtt, vagy hogy a kiszemelt árucikk csomagolása legyen környezetbarát.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!