Hírek

2010.07.12. 05:00

Vonzó lett a bankoknak a középréteg

Az átlagnál jóval magasabb havi jövedelem vagy jelentős pénzügyi megtakarítás – sommásan ezek a feltételei annak, ha egy „normál” lakossági ügyfél a nagyobb odafigyelésben és kedvezőbb kondíciókban részesülő prémium banki szegmenshez kíván tartozni.

VG-összefoglaló

Márpedig ezt egyre több helyen megteheti: a közelmúltban például a Raiffeisen Bank indított ilyen szolgáltatást. Bár a hazai statisztikák alapján özönvízszerű növekedés nem várható e területen, már észrevehető méretű piacról van szó: a hitelintézetek becslései szerint jelenleg 2-300 ezer háztartás tekinthető potenciális prémium banki ügyfélnek.

 A hitelintézetek persze nem teljesen önzetlenül mondanak le díj- és jutalékbevételeik egy részéről, illetve tartanak fenn a prémium kliensek kiszolgálásához szükséges apparátust. Egy jól működő üzletág elindítása után ugyanis jelentősen – és stabilan – megnövekedhet a banknál elhelyezett forrásállomány, és a pénzügyeiket az átlagnál jóval aktívabban menedzselő ügyfelek potenciális igénylőként kezelhetők a hiteloldali, jövedelmezőbb szolgáltatásoknál is.

A prémium szolgáltatások ugyanakkor nehezen mérhetők a privát banki üzletágakéhoz: mind a kezelt portfólió mérete, mind a tanácsadás módja és persze az ára jelentősen eltér a leggazdagabb ügyfeleknél megszokotthoz képest.


A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!