Hírek

2014.04.10. 20:17

Nem csak a per jelent megoldást a a pénzügyi szolgáltatókkal kapcsolatos panaszoknál

Annak érdekében, hogy a pénzügyi szolgáltatónkkal folytatott vitát a bíróság igénybevétele nélkül sikerüljön megnyugtatóan rendezni, lehetőségünk van arra, hogy panaszunkkal a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT) forduljunk. A PBT egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő eljárása keretében megkísérli, hogy a felek között egyezséget hozzon létre, ennek eredménytelensége esetén pedig döntsön a vitában.

BAMA

Mindannyiunk életében előfordulhat olyan helyzet, hogy kifogásunk támad a pénzügyi szolgáltatónkkal szemben. Ilyen esetekben jogunk van panaszt tenni. Panaszunkkal mindenekelőtt ahhoz a pénzügyi szervezethez forduljunk, amelynek szolgáltatását, eljárását kifogásoljuk, így a panasz orvoslása a szolgáltatóval közvetlenül, gyorsan és egyszerűen megtörténhet.

Ha a pénzügyi szervezet az írásbeli panaszra nem adott 30 napon belül választ, megtévesztető magatartást folytatott, vagy jogszabálysértés gyanúja merül fel, kérelmet terjeszthetünk elő az MNB-nél. Az MNB-nek azonban nincs hatásköre az egyedi polgári jogvitákban eljárni arra csak az MNB mellett működő Pénzügyi Békéltető Testület eljárásában, illetve bírósági úton van mód.

Annak érdekében, hogy vitát a bíróság igénybevétele nélkül rövidebb idő alatt sikerüljön megnyugtatóan rendezni, lehetőségünk van arra, hogy panaszunkkal a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT) forduljunk. A Pénzügyi Békéltető Testület eljárása megindításának viszont alapvető feltétele, hogy a korábban az ügyfél már közvetlenül megpróbálta rendezni vitát a pénzügyi szolgáltatóval. Ennek megtörténtét a kérelem beadásakor igazolni kell, e nélkül a Pénzügyi Békéltető Testület a kérelmet elutasítja.

Másik fontos feltétel, hogy ne legyen folyamatban más – az adott ügyre vonatkozó – eljárás. Ezért a fogyasztónak nyilatkoznia kell arról, hogy az ügyben peres eljárást nem indított.

A kérelmünket írásban kell benyújtani, de ez lehetséges elektronikusan, az ügyfélkapun keresztül (www.magyarorszag.hu) is. A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára hivatkozunk, így különösen a pénzügyi szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a rendelkezésünkre álló egyéb írásos bizonyítékot az egyeztetés megkísérléséről.

A PBT az eljárást az annak megindulását követő kilencven napon belül befejezi, indokolt esetben ezt a határidőt a PBT elnöke legfeljebb harminc nappal meghosszabbíthatja. Ha elégedetlenek lennénk a PBT döntésével, igényünk elbírálása érdekében bírósághoz fordulhatunk. A bíróságon kívüli (azaz alternatív) vitarendezéssel tehát nem veszik el a bírósági út lehetősége. A PBT működéséről, eljárásáról és feladatairól további információk a Magyar Nemzeti Bank honlapján találhatók.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!