2010.10.21. 18:37
Buszteszt: a Credo jobbnak tűnik
Öt tesztbusz biztosan érkezik Pécsre, hogy a megyeszékhelyen közlekedők kipróbálhassák. Péntekig egy Credo midibusz járja a várost.
[caption id="" align="alignleft" width="334"] A Credo midi nagyobb társainál, ám hozzáértő fiatalok szerint ez nem jelent gondot a pécsi belvárosban
[/caption]
Amíg ugyanis az MJT-nél sok kifogás merült fel utasok, sofőrök, hozzáértők körében egyaránt, addig a győri-mosonmagyaróvári Credo sokkal kevesebb kritikát kapott. Korábban beszámoltunk róla, hogy Ikarus, Nabi és egy másik Credo is vizsgázik még Pécsen.
A Credo EN 9,5 midibusz kedd délután óta van Pécsett, pénteken délig marad. Aki kipróbálná, pénteken délelőtt még megteheti.
A Pécsi Közlekedési Zrt. péntek reggel közölte a pontos menetrendet, eszerint a járatok a Főpályaudvarról az alábbiak szerint közlekedik:
7.05 - 36 (FŐPÁLYAUDVAR - Kórház tér - BÁLICSTETŐ)
7.52 - 38/A (FŐPÁLYAUDVAR - ÁRKÁD - Búza tér - BORBÁLATELEP)
8.40 - 39 (FŐPÁLYAUDVAR - ÁRKÁD - Búza tér - GYÜKÉS)
Lapunk egy csütörtöki, Bálics-tetőre tartó járatot tesztelt. Ami negatívumként elhangzott: az utastérben a hátsó ajtó mögött kétfokú lépcső van, ami szokatlan városi járatokon, legalábbis idehaza, és idősebbeknek időnként nehézséget is okozhat. Megjegyezzük, az utazási kultúrát is teszteli egy ilyen jármű, hisz logikusan úgy kell eljárni, hogy ha valaki tudja, hogy hosszabb útra megy, a hátsó részen ül le. Aki pedig csak néhány megállót utazik, az első traktusban áll, esetleg itt foglal helyet.
A negatívumok közé sorolható az, hogy többet ülve már keménynek hat az ülés, s hogy itt is érezni, hallani a motor zaját és rezgését, még ha jóval kevésbé is mint az MJT-nél. A sofőrök szerint az problémás, főként az elején, hogy az eleje felé szűkül, így ha elől „elfér” valahol, az nem jelenti, hogy a busz is átcsúszhat ott. Az utolsó apró kifogás, hogy a Credo midibusza valamelyest nagyobb mint az átlagos midik.
A busz nem csak szerintünk, de szakértők, a sofőrök és az utasok szerint is igazán tetszetős kialakítású, kívül-belül, és a motorja is erős. A sofőrök a féket, s különösen a kormányt dicsérték. Úgy tudjuk, fogyasztásban is élen jár a Credo, és a szervíz-háttere is megbízható, és nem drága. Amúgy ritkán hibásodnak meg. Az árakról a városvezetés egyelőre nem nyilatkozott, és a buszok árlistáját általában nem is teszik közzé. Úgy tudjuk, azonban, hogy a magyarországi gyártók közt e téren nincs igazán lényeges eltérés, egy szólóbusz 45-50, egy csuklós 55-60 millió közt kapható.
Még egy Credo, egy Ikarus és egy Nabi érkezik
Amint arról beszámoltunk, a debreceni Magyar Járműtechnikai (MJT) Zrt. szóló városi busza érkezett elsőként Pécsre tesztelésre, ám összességében nem nyerte el az utazóközönség tetszését. Elsősorban amiatt, mert hangos volt a motorzaj, zörgött-csörgött, az ülések túl magasan voltak, a fellépés így nehézkes volt, és a motor sem volt elég erős a mecseki járatokhoz. A két Pécsett járt busz után további hármat is tesztelhetnek a megyeszékhelyen élők, itt közlekedők. S az MJT-hez és a mostani Credo midibuszhoz hasonlóan a soron következők használata is ingyenes lesz, és azokkal kapcsolatban is várja majd az önkormányzat az utasok véleményét.
Azt, hogy tetszett-e az utazás, a tesztbusz az ülésekre kihelyezett nyomtatványok kitöltésével jelezhetik. A jövő héten érkezik Pécsre az Ikarus V187-es típusjelű, alacsonypadlós, csuklós busza, amely egy héten keresztül járja majd a várost. Azt követően, várhatóan november 8-tól fut majd a pécsi utakon a Nabi cég Sirius névre keresztelt busza. November közepétől pedig a Credo19 típusú, csuklós, alacsonypadlós járművet vehetik tüzetesebben szemügyre a közlekedők.