2010.10.21. 14:45
Gyorsabb, tisztább IC-k: 16 éve ez volt
Az első InterCity járat a Pécs-Budapest vonalon 1994. május 29-én indult el, a távot 2 óra 35 perc alatt tette meg.
Menetidejük két óra harmincöt perc volt. A korábbi expresszek viszont megszűntek.
Az IC-kocsik a Dunakeszi Járműjavítóból érkeztek. Akkor újdonságnak számítottak a fotocellás ajtókkal, a rejtett világítással és az utasok tájékoztatására szolgáló hangszórókkal felszerelt kocsik. Ezek ma már hétköznapi megoldásoknak számítanak, van azonban valami, amit az akkori IC-k „tudtak”, viszont mára feledésbe merült: mégpedig az, hogy a vonatot menetközben többször is kitakarították, szemetet ürítettek, WC-papírt, szappant töltöttek fel.
Sajnos tizenhat év után a Pécs-Budapest vonalon nem hogy javult volna a helyzet, hanem romlott is. Pontosság szempontjából messze a legrosszabban teljesítenek a Pécs-Budapest vonalon közlekedő vonatok: átlagosan 20 perces késést mértünk (szemben a szegedi IC-k 4 perces késésével). 71,6 km/órás átlagsebességével is a sor végén kullog a pécsi IC. Hivatalos menetideje jelenleg 2 óra 51 perc, ami a 2010/2011. évi menetrendváltás után 2 óra 45 percre módosul majd, annak köszönhetően, hogy a pécsi IC-k ismét a Déli pályaudvarra futnak be, s onnan is indulnak.