2010.10.18. 20:34
Pincehelyen is megállnak majd az IC-k Budapest felé menet
Decembertől ismét a Déli pályaudvarra futnak be, s innen indulnak a Pécs-Budapest IC-k. Sásdon és újdonságként Pincehelyen is lesz megálló.
A MÁV Zrt.-hez és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez amiatt fordultunk, mert a héten újra vágányzárt rendelnek el a Pécs–Budapest vonal bizonyos szakaszain. Azok után, hogy augusztus végén már beállítottak vonatpótló buszokat, mondván, felújítják a pályaszakaszt, hogy elejét vegyék a késéseknek. Az is igaz ugyanakkor, hogy a késések nem szűntek meg. Megtudtuk, augusztusban a nyári esőzések okozta áradások miatt megrongált pályaszakaszokat állították helyre. Most az előírt karbantartási és szabályozási munkákat végzik. Közben hírt kaptunk arról is, hogy decembertől újra a Déliből indulnak az IC-k.
„A 2010/2011. évi menetrendváltást követően a Budapestről Pécsre közlekedő vonatok menetideje 2 óra 51 percről 2 óra 45 percre módosul, azaz 6 perccel csökken. A Pécsről Budapestre tartó vonatok menetideje változatlan, viszont a 2 órás ütemben közlekedő InterCity vonatok megállnak Pincehely állomáson is” – tájékoztatta a Dunántúli Naplót a MÁV Zrt.
--------------------------------------------------------------------------
Lemértük néhány nagyvárosi IC valódi menetidejét: 20 perces késéssel Pécs az utolsó, néggyel Szeged az első - tekintse meg a táblázatot.
--------------------------------------------------------------------------
A MÁV-Starttól azt is megtudtuk, amiről korábban mint tervekről már írtunk, hogy a december 12-i módosítással a pécsi IC-k ismét a Déli pályaudvarra futnak be, s innen indulnak.
A képre kattintva nagyobb méretben is megtekintheti az ábránkat!
Az ütemes, kétórás rendben közlekedő IC-k megállnak Sásdon is. A két „ütemen felüli” IC menetideje is csökken, 21, illetve 4 perccel, de ezek nem állnak meg Sásdon és Pincehelyen. Rossznyelvek szerint a MÁV és a MÁV-Start ezért bólintott rá Délire, mert így talán tudják tartani a menetidőt.
A MÁV és a Volánok közös holding alá vonásának tervévről lapunk Gimesi Zoltánt, a Pécs és Térsége Közlekedéséért Egyesület elnökét kérdezte. Az ő véleménye szerint a meglévő társaságok mellett közlekedési szövetségekre lenne szükség, amelyek szigorúan szabályoznák a közösségi közlekedés feltételrendszereit. Átjárhatóság és tarifaközösség kell, s az, hogy a feltételeket nem teljesítőket (kényelem, pontosság, tisztaság, stb.) kitegyék a rendszerből, amelyhez így újak is csatlakozhatnának.